تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبریز

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمع زیادی از دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش ایمنا، محمد نیک نفس در این مراسم، اظهار کرد: شهدا باب‌الحوائج هستند و نجوای دل ما را شنیده و گواه اعمال ما هستند و ما باید در ثانیه به ثانیه لحظاتی که در محضر این شهدا هستیم، نیت داشته باشیم. چه بسیار مشکلات و دردهایی که به‌وسیله‌ی این شهدا حل شد و چه بیماران صعب العلاجی که شفا یافتند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در وصف حال شهدای گمنام فرموده‌اند که شهدای گمنام پاره‌های تن این ملت هستند که آغوشی جز نسیم صحرا و مادری جز حضرت زهرا (س) ندارند. شاید پدر و مادر این شهدا زنده بوده و همچنان چشم انتظار فرزندانشان هستند.

یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شهدای گرانقدر در روزهایی کشور را منور کردند که غبار فتنه همه جا را فرا گرفته و ما باید با دیدن پیکر مطهر این شهدا راه حق را پیدا کنیم، چراکه هرکجا پرچم شهدا باشد، آنجا حق است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و با حفاظت از ولایت و دین، امنیت را برای ما به ارمغان آوردند. این شهدا مشقت‌های زیادی کشیدند تا ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم و نباید اجازه دهیم یک عده با برداشتن روسری، مدعی ساقط کردن نظام باشند.

وی در خاتمه با اشاره به سالروز عملیات کربلای ۴، ضمن ذکر خاطراتی از این عملیات و رشادت‌های رزمندگان اسلام، یادآور شد: رزمندگانی که در این عملیات لباس غواصی بر تن کرده و دل به آب زدند، جز خداوند هیچ قید و بند دیگری در دل نداشتند. شهدا ملائکه الهی بودند که در زمان حیات و شهادت خویش همیشه گمنام ماندند و این ما هستیم که باید شناخت خود را نسبت به آن‌ها زیاد کنیم.

مداحی و توسل به ائمه اطهار (ع) و شهدا و تشییع پیکر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محوطه‌ی دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پیکر مقدس این دو شهید گمنام که در عملیات بدر و منطقه‌ی شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده اند، در پارک مفاخر تبریز و پالایشگاه تبریز در آغوش خاک وطن آرام خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 629534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.