حضرت زهرا(س) الگوی بندگی و دفاع از اسلام و ولایت است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز حضرت زهرا (س) را الگوی پیش‌کسوت در گسترش اسلام ناب در محوریت ولایت خواند و گفت: اگر زندگی واقعی حضرت زهرا (س) به عنوان یک شخصیت محوری در بُعدهای فرزندپروری و آموزش و دفاع از ولایت معرفی شود جامعه علاقه‌مند به الگوگرفتن از او خواهد بود.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ارائه الگوی کامل یک انسان کامل در جوامع بشری از خصوصیات و صفات حضرت زهرا (س) است که الگوی عبودیت و بندگی در درگاه الهی و همچنین الگوی قدرت و شجاعت الهی و الگوی دفاع از اسلام و ولایت به شمار می‌آید.

وی حضرت زهرا (س) را الگوی پیش‌کسوت در گسترش اسلام ناب در محوریت ولایت خواند و افزود: آن حضرت الگوی صداقت و اخلاص و نمونه یک زن کامل برای جامعه بشری است، اگر زندگی واقعی حضرت زهرا (س) به عنوان یک شخصیت محوری در بُعدهای فرزندپروری و آموزش و دفاع از ولایت معرفی شود، جامعه بشری علاقه‌مند به الگوگرفتن از این شخصیت خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: دختری مانند حضرت زینب (س) تربیت شده حضرت زهرا (س) است که فدایی ولایت امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) بود و در مسیر جهاد تبیین و جهاد کبیر الگو و اسوه بیانی بود که شنوندگان سخنان وی نقل کردند که هنگام صحبت شبیه حضرت علی (ع) بود.

وی تربیت چنین دختری و ارائه به جامعه در تاریخ بشری را مسئله بسیار مهم و اساسی دانست و خاطرنشان کرد: امروز در جامعه اسلامی باید پیرامون ویژگی‌های حضرت زهرا (س) به خصوص برای بانوان و دختران جوان که ذهن آنان را فضای مجازی بر علیه اسلام و قرآن پر کرده است، با تکیه بر ادبیات روز و دقت و هنر کافی بیان شود جامعه زنان ما میزان علاقه‌شان و الگوگیری‌شان از این بزگوار روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: این نکته مهم است که برای حضرت زهرا (س) جبرئیل از عرش به پایین آمده است و این نشان از عصمت و بزرگی ایشان است و یک شخصیت والای زن در جامعه اسلامی است.

کد خبر 629465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.