۲۲۰ هکتار از محدوده شهر را بافت حاشیه دربرگرفته است

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه حدود ۲۲۰ هکتار از محدوده شهر را بافت حاشیه در برگرفته است، گفت: شهرداری آمادگی دارد در کنار دستگاه‌های اجرایی استان یک برنامه‌ریزی اصولی انجام دهد تا بافت‌های ناکارآمد شهر با اعمال تغییرات و رویکردها برای شهروندان زیست‌پذیر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فتوحی در همایش آموزه‌های زلزله بم که با حضور نمایندگان سازمان بازآفرینی شهری ایران و سفیران بم در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مخاطرات طبیعی از جمله زلزله همیشه در کمین ۹۰ درصد شهرهای کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه سه بافت مسئله‌دار از جمله بافت تاریخی، بافت حاشیه‌نشین و بافت فرسوده در شهر خرم‌آباد وجود دارد، افزود: این سه گونه بافت مسئله‌دار حدود ۹ درصد مساحت شهر خرم‌آباد را شامل می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای حل معضلات در این گونه بافت‌ها تلاش کنند.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بافت حاشیه‌نشین، روستاشهرهایی است که به محدوده شهر خرم‌آباد اضافه و بدون ضوابط شهرنشینی ایجاد شده است، این بافت‌ها حدود ۲۲۰ هکتار از محدوده شهر خرم‌آباد را در بر گرفته و یک تهدید جدی برای شهر است.

فتوحی تاکید کرد: مقاوم‌سازی نشدن بنا، نوع و کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان‌های این مناطق، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است.

وی تصریح کرد: طبقات اضافه، صدور مجوز کاربری‌های دیگر، پرداخت تسهیلات با نرخ بسیار پایین و ودیعه مسکن در زمان ساخت می‌تواند مشوق‌هایی برای استقبال شهروندان از ساخت‌وساز در این بافت‌ها باشد، اگر به این موارد توجه نکنیم بیشتر این همایش‌ها در حد یک جلسه می‌ماند و خروجی چندانی نخواهد داشت.

شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری آمادگی دارد در کنار دستگاه‌های اجرایی استان یک برنامه‌ریزی اصولی انجام دهد تا بافت‌های ناکارآمد شهر با اعمال تغییرات و رویکردها برای شهروندان زیست‌پذیر شود.

کد خبر 629458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.