اعتراف دشمن به شکست نشانه استیصال او است/ هر دانشگاه باید یک دولت سایه شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر دانشگاه باید یک دولت سایه شود و برای خودش ماموریت و وظیفه تعریف کند که نسبت به این موضوعات چه نقشی می‌تواند ایجاد کند و اگر اندیشه‌ای دارد باید وارد جامعه شود و مشکلی را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید جلیلی صبح امروز دوشنبه پنجم دی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: امروز لازم است در محیط علمی دانشگاه، اگر می‌خواهیم موضوعاتی را به بحث بگذاریم، این موضوع شکلی صحیح و علمی داشته باشد. باید توجه داشت که تمدن‌سازی در دانشگاه الزاماتی دارد، بنابراین اگر اندیشه امتداد نیابد و به عرصه و مناسبات درون جامعه نرسد، قطعا این اندیشه نمی‌تواند نقش تمدن‌سازی داشته باشد.

وی افزود: در سالیان گذشته اندیشه‌های والایی بوده است، ولی مجالی برای بروز نداشته‌اند. غرب توانسته اندیشه خود را درست یا غلط به میدان بیاورد و آن را عملیاتی کند. امروز دانشگاه باید در این کار پیش‌قدم باشد و اندیشه را بارور کند و برای حرف‌های مختلف طرح عملیاتی داشته باشد. اگر بخواهیم درباره موضوعی به شکلی که مورد استفاده همه مردم باشد، اندیشه‌ورزی کنیم، باید یک توصیف و تبیین درست از موضوعات داشته باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: فهم مشترک درباره اینکه در چه نقطه‌ای ازلحاظ زمانی و مکانی هستیم، حائز اهمیت است. زیرا اگر درک صحیح و مشترکی نداشته باشیم، درباره سیر آینده کشور نیز نمی‌توانیم نقش‌آفرینی لازم را داشته باشیم. در حال حاضر، در نقطه‌ای قرار داریم که طرف مقابل اذعان دارد که اگر می‌توانسته فشاری به این ملت وارد کند، این کار را انجام می‌داد؛ اگر می‌توانسته جنگی تحمیل کند، تحمیل می‌کرد؛ کسانی که امروز برای کردستان عزیز دلسوزی می‌کنند همان‌هایی هستند که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی تمام سلاح‌ها را در اختیار صدام قرار می‌دادند. اگر زمانی می‌گفتند گزینه‌هایی روی میز است، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای روی میز ندارند و هیچ‌کدام از این گزینه‌ها جواب نداده است. البته آمریکا دست از گزینه‌های خود برنداشته است و مانند بعد از جنگ صفین دست به ناامنی زده است.

وی ادامه داد: اعتراف دشمن به شکست نشانه یک نوع استیصال است؛ دشمنی که می‌گفت به ایران سیم خاردار ندهید، امروز می‌گوید سلاح‌های ایران موازنه جنگ در اروپا را به هم می‌زند. نقطه قوت کشور ما مردم است، اگر ما این نقطه قوت را نشناسیم، در ادامه مسیر دچار خطا می‌شویم. دشمن می‌خواهد این قوت را بپوشاند، نقطه قوت مردمی بوده‌اند که کشور و نظام را از خودشان می‌دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت سایه یک گفتمان است؛ یعنی هر کسی در کشور در حد وسعش سایه‌به‌سایه تحولات کشور را رصد کند و اگر گام مثبتی برداشته شد، تشویق کند و اگر جایی خطایی هست، کمک کند که آن خطا تصحیح شود. هر دانشگاه باید یک دولت سایه شود و برای خودش ماموریت و وظیفه تعریف کند که نسبت به این موضوعات چه نقشی می‌تواند ایجاد کند و اگر اندیشه‌ای دارد باید وارد جامعه شود و مشکلی را حل کند.

کد خبر 629411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.