برگزاری کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور

کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در سمنان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دبیرخانه کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور پیش از ظهر امروز _دوشنبه پنجم دی‌ماه_ در گرامیداشت ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و شماری از مسؤولان و خانواده‌های معظم شهدا در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این مراسم اظهار کرد: تقارن دومین کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور با حضور شهدای گمنام و خوش‌نام امری بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای نهضت سوادآموزی کشور و شهدای استان را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: حضرت فاطمه (س) شهید راه ولایت و خداوند هستند و هر کس اطاعت از پیامبر گرامی اسلام (ص) و خداوند متعال را انجام دهد، با کسانی که خداوند به آنان نعمت داده است، همراه خواهد بود.

مطیعی گفت: همان‌گونه‌که مقام معظم رهبری فرمودند امروز زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در این راستا بسیار اهمیت دارد.

سمنان؛ گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان هم در دومین کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور گفت: امروز رمز موفقیت ما این است که بتوانیم در مسیر شهدا، آرمان‌های امام راحل و مکتب حاج‌قاسم سلیمانی گام برداریم.

وی افزود: قدم برداشتن در مکتب حاج‌قاسم سلیمانی بهترین راهکار موفقیت در امر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار سمنان اظهار کرد: خوشبختانه با حضور نیروها و فرهنگیان متدین و ولایت‌مدار، دغدغه‌ای در حوزه آموزش و پرورش استان نداریم.

هاشمی تصریح کرد: استان سمنان در عرصه‌های مختلف همچون جبهه‌های جنگ تحمیلی، دانشگاهی، فرهنگی، آموزش و پرورش، ایثار و شهادت پیشرو و پیشگام است.

وی گفت: میانگین نرخ باسوادی در استان ۹۸.۲ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر بوده و در تمام زمینه‌ها پیشگام است.

کد خبر 629369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.