گل‌کاری بیش از ۱۱ هزار متر مربع از فضاهای سطح شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: این سازمان در نظر دارد زمستان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع از بلوارها، میدان‌ها و پارک‌های سطح شهر را با گل‌های فصلی آراسته کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _دوشنبه پنجم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بارش باران و برف نیروهای سازمان و اجراییات شهرداری برای کمک به شهروندان در حال آماده‌باش هستند.

وی افزود: نیروهای فضای سبز به همراه تجهیزات به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از بارش برف و باران در سطح شهر مستقر شده‌اند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه آب‌گرفتگی معابر، اقدامات لازم بلافاصله از سوی فضای سبز شهرداری انجام می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد پیمانکاران بر عهده کارشناسان ناظر سازمان است که به صورت بازدیدهای میدانی و روزانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح استفاده از پساب فاضلاب، تاکید کرد: درحال‌حاضر حدود دو هزار هکتار فضای سبز در سطح شهر وجود دارد که نزدیک به ۵۰۰ هکتار آن احیا شده و مابقی فضای سبز به دلیل کمبود یا نبود آب احیا نشده و رو به خشکی رفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب و تأمین آن وجود دارد، درخواست داریم بحث پساب شهرکرد در اسرع وقت توسط متولیان امر حل شود تا شهرداری بتواند با استفاده از این پساب، نیاز آبی فضای سبز شهر را تأمین کند؛ شهرداری باید در تمام حوزه‌ها خدمات‌رسانی کند، اما درحال‌حاضر به دلیل کمبود آب در حوزه فضای سبز با مشکل مواجه هستیم.

هاشمی ادامه داد: پساب فاضلاب شهری باید پس از تصفیه به عنوان آب پایدار برای نگهداری و توسعه فضای سبز استفاده شود؛ بنابراین لازم است انتقال پساب در اولویت پروژه‌های شهرداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار اصله درخت هرس شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۳۰ الی ۴۰ هزار اصله درخت هرس شود. ظرافت گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهر می‌بخشد و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در نظر دارد بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع از بلوارها، میدان‌ها و پارک‌های سطح شهر را زمستان امسال با گل‌های فصلی آراسته کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد افزود: بلوارها، تقاطع‌های هندسی و میدان‌های شهدا، انقلاب، معلم و پارک‌های لاله، ملت، تهلیجان و ورودی شرقی با انواع گونه‌های پاییزه و زمستانه از جمله کلم زینتی، بنفشه و داوودی آراسته می‌شود.

کد خبر 629341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.