تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی از برنامه‌های طرح سلامت یاران است

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان شهرکرد گفت: تهییج احساس مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی در سطح جامعه و ارائه الگوهای موفق خدمات بشردوستانه از طریق تقویت احساس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان آحاد جامعه ازجمله ماموریت‌های داوطلبان هلال‌احمر در اجرای طرح سلامت‌یاران به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید رفیعی امروز دوشنبه پنجم دی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی امدادگران و نجاتگران در حوادث گوناگون برای نجات جان انسان‌ها مثال‌زدنی است. چراکه در حوادثی مانند سیل و زلزله به‌عنوان اولین دستگاه خدمت‌رسان در صحنه حاضر می‌شوند.

وی افزود: در زمان جاری شدن سیلاب در روستای بارده، با صدور هشدارهای هواشناسی چهارمحال و بختیاری، امدادگران و نجاتگران از ساعات اولیه در محل حضور داشتند تا از بروز حوادث گوناگون که جان افراد را تهدید می‌کرد، جلوگیری کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان شهرکرد با اشاره به اجرای طرح سلامت‌یار در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: بانوان داوطلب امدادگر طی شش ماه گذشته بدون دریافت دستمزد و صددرصد داوطلبانه با حضور در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: کمک به بیماران با رعایت بهداشت روانی و ارتقای سلامت روانی و رفتاری، انسجام هویت اخلاقی و معرفتی در میان داوطلبان، تقویت مهارت مدیریت رفتار و اعتمادسازی در تعاملات میان فرد و بین سازمان‌ها برای بهبود شرایط بیمار، ظرفیت‌سازی میان داوطلبان به‌منظور تقویت خدمت‌رسانی به بیماران، تقویت احساس ارزشمندی و امیدواری میان بیماران، تهییج احساس مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی در سطح جامعه و ارائه الگوهای موفق خدمات بشردوستانه از طریق تقویت احساس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان آحاد جامعه ازجمله ماموریت‌های داوطلبان هلال‌احمر در اجرای طرح سلامت‌یاران به‌شمار می‌رود.

رفیعی با بیان اینکه ارائه خدمات از سوی سلامت یاران نتایج متعددی برای خدمات گیرندگان (بیماران) دارد، خاطرنشان کرد: میزان دسترسی و ارتباط بیمار و همراهان بیمار با داوطلب، میزان پاسخگویی در زمینه نیازهای بیماران و همراهان بیمار، کیفیت رسیدگی به شکایت‌های بیماران و داوطلبان، کیفیت و به‌موقع ارائه شدن خدمات به بیمار، متناسب بودن خدمات ارائه‌شده با توجه به برنامه تدوین‌شده توسط کادر بیمارستان، تناوب خدمات ارائه‌شده و تناسب خدمات دریافت‌شده با نیاز بیماران ازجمله نتایج موثر برای بیماران در اجرای طرح سلامت یاران است.

کد خبر 629328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.