حضرت زهرا(س) الگویی جاودانه برای تاریخ است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به متانت، ‌وقار، ‌عفاف، پاکی، ‌طهارت، شهامت، ‌دیانت و عبادت حضرت زهرا(س) در واکنش به رویدادهای مهم عمر ایشان گفت: زندگی این شخصیت سراسر انصاف، فضیلت، پاکی، شرافت و انصاف بود، به همین دلیل الگویی برای تاریخ جهان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ولادت حضرت زهرا (س) یک رویداد استثنایی و ویژه بود که در آن هنگام زنان بهشتی همچون آسیه، مریم و ساره به کمک حضرت خدیجه (س) آمدند.

وی رویداد مهم در زندگی حضرت زهرا (س) را شهادت دانست و افزود: وفات پدر برای آن حضرت بسیار سنگین و گران بود، بنابراین پس از مصائبی که بر او وارد شد بر اساس یک روایت ۷۵ روز و بر اساس روایت دیگر ۹۵ روز بعد از رسول اکرم (ص) از دنیا رفت و به خاک سپرده شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به متانت، وقار، عفاف، پاکی، طهارت، شهامت، دیانت و عبادت حضرت زهرا (س) در واکنش به رویدادهای مهم سه مرحله عمر حضرت، خاطرنشان کرد: خودآراستگی، پیراستگی و وارستگی حضرت زهرا (س) به اندازه‌ای بود که هم‌تراز و همانندی جز امیرالمومنین (ع) برای او یافت نشد؛ حضرت زهرا (س) پس از وفات پیامبر (ص) با سختی‌ها و فرازهای بسیار سنگینی روبه‌رو شد که یکی از آنها کنار گذاشته شدن حضرت علی (ع) از ولایت بود.

وی نادیده گرفتن وصیت پیامبر (ص) درباره ولایت و امامت حضرت علی (ع) بعد از گذشت ۷۰ روز از مسئله غدیر خم را یکی از وقایع ناگوار پس از رحلت پیامبر (ص) در زندگی حضرت زهرا (س) اعلام کرد و یادآور شد: دومین رویداد ناگوار غصب فدک بود که پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک هدیه به فاطمه (س) بخشید و حضرت درآمد سالانه ۲۴ تا ۴۰ هزار دیناری آن را بین فقرا و تهی‌دستان و محرومان تقسیم می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی دلیل اصلی گرفتن فدک از حضرت زهرا (س) را جلوگیری از امکان کمک به نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در واکنش به غصب فدک با وقار و متانت و همراه با عده‌ای از زنان به مسجد آمد و محکمه‌ای در مسجد پیامبر برگزار کرد و خطبه سنگینی خواند که محتوای سنگینی از معارف، احکام، اخلاق، محاکمه، محاسبه و استیضاح را در خود جا داده است.

وی این خطبه ۱۰ بندی را تنها خطبه در طول عمر حضرت زهرا (س) معرفی کرد و ادامه داد: در پایان خطبه فدک حضرت اعلام کرد که این مطالب را به عنوان اتمام حجت با مسلمانان و برای ثبت در تاریخ می‌گویم تا حق، باطل و طرفداران آنها معلوم شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: حضرت زهرا (س) بنا بر روایتی ۱۸ سال بیشتر عمر نکرد اما زندگی او سراسر انصاف، فضیلت، پاکی، شرافت و انصاف بود و با همان پاکی، اخلاق، انصاف و محبت از دنیا رفت، به همین دلیل الگویی برای تاریخ جهان شد که امام عصر (عج) این زن را به عنوان اسوه خود معرفی می‌کند، ما نیز باید زندگی کوتاه آن حضرت را مطالعه و از آن تبعیت کنیم.

کد خبر 629259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.