شیوع باورنکردنی کرونا در چین و خودداری دولت از انتشار آمار دقیق

گزارش‌ها حاکی از آن است که انتشار ویروس کرونا میان مردم چین به‌دنبال پایان محدودیت‌ها به‌طور جالب توجهی در حال افزایش است، بااین‌حال دولت از ارائه آمار دقیق در این‌باره خودداری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد که از این پس هیچ‌گونه داده‌ای درباره میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ یا اطلاعات منفی در این زمینه منتشر نخواهد شد. وی هدف خود از این کار را پیشگیری از ایجاد وحشت عمومی میان مردم معرفی کرده است. در این راستا، منابع خبری گوناگون آمار متفاوتی از میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ ارائه داده‌اند که به‌طور میانگین حاکی از ابتلای روزانه حدود یک میلیون نفر از مردم این کشور به ویروس کروناست، بااین‌حال بعضی از منابع خبری مدعی شده‌اند که از ۲۰ روز اول ماه دسامبر، بیش از ۲۵۰ میلیون نفر از مردم چین به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند.

مردم چین از کم‌کاری دولت برای ارائه خدمات اولیه نظیر زمینه‌سازی برای انجام آزمایش خون کرونا بسیار شاکی، و مدعی هستند که اقدام ویژه‌ای توسط مدیران برای کاهش میزان شیوع کرونا محسوس نیست. این در حالی است که مقامات ادعا کرده‌اند دولت چین به‌طور جدی بررسی موارد مبتلا به کرونا و مرگ‌های ناشی از آن را آغاز کرده است و می‌کوشد به‌سرعت افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای را برای پیشگیری از امکان مرگ ناشی از کرونا شناسایی کند. گزارش‌هایی که از سوی مدیران شهرهای مختلف چین ارائه شده است حاکی از مرگ‌های صفر کرونایی است که به ادعای مردم با واقعیت تطابق ندارد.

سازمان بهداشت جهانی از افزایش باورنکردنی شیوع کرونا با وجود در دسترس نبودن آمار واقعی انتشار کرونا در چین خبر داده است و خواهان دسترسی به اطلاعات دقیق در این زمینه شده است. یکی از مؤسسات تحقیقاتی بریتانیایی در واکنش به درخواست سازمان بهداشت جهانی مدعی شده است که روزانه بیش از یک میلیون نفر از مردم چین به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و حدود ۵۰۰۰ نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 629239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.