تکثیر ۱۲ هزار قلمه گل‌وگیاه در گلخانه شهرداری

شهردار زرند گفت: قلمه‌زنی و تکثیر ۱۲ هزار نوع گل‌ فصلی و درخت در گلخانه‌های شهرداری انجام شده است.

علی ضیاء‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از قلمه‌زنی و تکثیر ۱۲ هزار نوع گل فصلی و درخت در گلخانه‌های شهرداری زرند خبر داد و اظهار کرد: در این طرح انواع قلمه گل‌های فصلی مانند رز و درخچه‌هایی مانند بربریس، پیروکانتا، ترون و نشای گل‌های فصلی به صورت گلدانی و گسترده در گلخانه‌های شهرداری تولید و در فضاهای سبز شهری و بوستان‌ها کشت می‌شود.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با توجه به فضاهای گلخانه‌ای و به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در خرید با نگاهی ویژه به بخش تولیدات گل و گیاه، قلمه‌زنی را در گلخانه‌های شهرداری انجام می‌دهد.

شهردار زرند از زیباسازی فضای سبز بلوار جانبازان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای زیباسازی کمربند سبز حاشیه بلوار جانبازان، عملیات ساماندهی و جمع‌آوری علف‌های هرز، هرس درختان و لایروبی جوی‌های بلوار را انجام داده است.

ضیاء‌الدینی با اشاره به جمع‌آوری علف‌های هرز انتهای بوستان شهید، گفت: وجود علف‌های هرز موجب نازیبایی فضای بوستان‌ها و حضور حیوانات در این مکان‌ها می‌شود، از آنجا که وجود علف‌های خشک یکی از دلایل ایجاد حریق در بوستان‌ها است، طرح ایمن‌سازی محیط بوستان‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: پاکسازی فضاهای سبز شهری در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان و حفظ زیبایی‌های بصری در تمام سطح شهر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 629238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.