بررسی مشکلات دانشگاه‌ها در حضور وزیر علوم

عضو کمیسیون آموزش مجلس از بررسی مشکلات دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، علمی‌کاربردی و پیام نور با حضور وزیر علوم و روسای این دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه شهید رجایی نیز راهی صحن شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، حسین حق‌وردی در تشریح نشست امروز _ یکشنبه چهارم دی‌ _ کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: در نشست امروز، بررسی مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای ازقبیل میزان سرانه دانشجو، وضعیت هیئت علمی، تغذیه و خوابگاه با توجه به تاکید بر مهارت‌آموزی در قانون برنامه ششم توسعه با حضور وزیر علوم و روسای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، علمی‌کاربردی و پیام نور برگزار شد. در این نشست، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در ابتدای این نشست، گزارشی توسط روسای دانشگاه‌‎ها ارائه شد و وزیر علوم و نمایندگان حاضر در نشست نظرات خود را بیان کردند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس کم بودن سرانه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها را ازجمله مسائل مطرح‌شده در این نشست برشمرد و تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و تقویت زیرساخت‌های آن، یکی دیگر از مواردی بود که در نشست امروز مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: بررسی گزارش هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی، دستورکار بعدی کمیسیون بود که با رأی اعضا همراه و گزارش مربوطه راهی صحن علنی مجلس شد.

حق‌وردی یادآور شد: دستورکار پایانی کمیسیون نیز لایحه موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در زمینه تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکزی آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله پژوهشگاه تهران به‌عنوان مرکز گروه دو تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا بود که شورای نگهبان به مصوبه قبلی مجلس ایرادات جزئی گرفته بود که این ایرادات برطرف شد.

کد خبر 629206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.