«شهرداری، دولت و مردم»، سه ضلع بازآفرینی بافت فرسوده

فرماندار ویژه کاشان از شهرداری، دولت و مردم به‌عنوان سه رکن مهم برای بازآفرینی بافت فرسوده یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدشریف زارعی بعدازظهر امروز _ یکشنبه چهارم دی _ در نشست ستاد بازآفرینی شهرستان کاشان با موضوع بهره‌گیری از آموزه‌های زلزله بم که در فرهنگسرای مهر برگزار شد، با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد جزو بافت فرسوده با ۱۰ میلیون نفر سکنه در سطح کشور، سابقه زلزله ناگوار شهر بم را نقطه هشداری در این زمینه دانست.

وی تخریب صددرصدی شهر بم و جان باختن حدود ۴۵ هزار هموطن در این حادثه تلخ در زمستان ۸۲ را یادآور شد و اظهار کرد: گرچه درجه این زلزله فقط ۶.۶ ریشتر بود، اما به پرتلفات‌ترین زلزله قرن اخیر در کشور مبدل شد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان به وجود دستورکارهایی از اواسط دهه ۷۰ برای اصلاح بافت فرسوده اشاره و تاکید کرد: با وجود این، شاهد طرح جدی‌تر موضوعاتی نظیر مقاوم‌سازی و بازآفرینی شهری پس از زلزله بم بودیم.

زارعی با یادآوری مشخصه‌های مشترک بافت فرسوده افزود: معابر کم‌عرض، جذب ترافیک زیاد، تراکم انسانی، مشکلات ارتباطی و … ازجمله این مشکلات معمول بافت فرسوده محسوب می‌شود که نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های بسیار، همچنان شاهد وجود معضلات در بافت فرسوده هستیم، بر اقدام عملی در این زمینه تاکید و خاطرنشان کرد: در عین حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی ارزشمند، کالبدهای قدیمی که ارزش تاریخی ندارد باید اصلاح شود.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به طرح‌های مدیریت شهری برای بافت فرسوده، بر لزوم حمایت‌های قانونی و تلاش‌های دولت و همچنین نقش‌آفرینی مردمی برای تحقق رویکرد بازآفرینی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، نشست ستاد بازآفرینی شهری شهرستان با موضوع آموزه‌های زلزله بم با حضور فرماندار ویژه کاشان، شهردار کاشان، نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران، سفیر شهر بم، شهرداران شهرستان و جمعی از مدیران شهری و دستگاه‌های اجرایی در فرهنگسرای مهر برگزار شد.

کد خبر 629186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.