نقش «آلکان‌ها» در توسعه صنایع

یک دکترای شیمی آلی گفت: قطعاً آلکان‌ها را می‌توان سکوی پیشرفت مطلوبی برای رفع نیازهای صنعت در نظر گرفت که به همراه آن آلکن‌ها و آلکیل‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرند و تکمیل‌کننده یکدیگر خواهند بود.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت پرداختن به آلکان‌ها و نقش این دسته از هیدروکربن‌ها در توسعه کشور، اظهار کرد: در دنیا هیدروکربن‌ها و آلکان‌ها اهمیت بسیاری دارند و همواره مورد توجه قرار می‌گیرند.

در ایالات متحده و در سال ۲۰۲۰ بودجه بسیار زیادی برای استفاده از سوخت‌های جایگزین در نظر گرفته شد که این موضوع اهمیت استفاده از شیمی سبز را نشان می‌دهد.

وی افزود: درواقع زمانی که پیرامون سوخت‌های فسیلی صحبت کرده و برای استفاده از این نوع سوخت سرمایه‌گذاری می‌کنیم، مشکلات زیست‌محیطی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و مانع می‌شود، اما در شیمی سبز این مشکل وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در شیمی سبز ارگان‌های بسیاری از طرح‌ها حمایت می‌کنند و در کشورهای صنعتی نیز این دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته همچنین سرمایه‌گذاری‌های بسیاری برای توسعه شیمی سبز انجام می‌شود.

یوسفی در رابطه با ارتباط بین آلکان‌ها با شیمی سبز گفت: امروزه در حوزه شیمی سبز مباحث بسیاری پیرامون تولید عناصری مانند متان، اتانول به‌ویژه سیکلوآلکان‌ها از منابع دور ریز مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: درواقع پرداختن به نیازهای صنعت جزو پیش‌نیازها و مسائل بسیار حائز اهمیت در علوم‌های مختلف است؛ در علم شیمی نیز باید تمام تحقیقات دانشگاهی را به سمت نیازهای کشور هدایت کنیم که در این راستا هیدروکربن‌ها نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: قطعاً آلکان‌ها را می‌توان سکوی پیشرفت مطلوبی برای رفع نیازهای صنعت در نظر گرفت که به همراه آن آلکن‌ها و آلکیل‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و تکمیل‌کننده یکدیگر خواهند بود.

کد خبر 629159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.