کلاهبرداری ۲۱۰ میلیونی با ثبت‌نام تور جعلی مشهد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی تور لحظه آخری مشهد در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت‌نام در تور هوایی مشهد از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد، شاکیان جهت ثبت‌نام تور لحظه آخری مشهد در سایت دیوار با آگهی‌دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از هریک از آن‌ها درخواست واریز ۳۰ میلیون ریال بابت ثبت‌نام کرده است که پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکرده‌اند حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس شاکیان امتناع و آگهی را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه میزان کلاهبرداری انجام شده از مالباختگان تاکنون ۲۱۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان و انجام اقدامات هوشمندانه پلیس، یک متهم در این خصوص شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عنوان بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و ارزان منتشر می‌شود، به منظور کلاهبرداری بوده از این رو شهروندان باید برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های بدون مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

کد خبر 629143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.