افزایش تعداد اتوبوس‌ها به ۱۴۰۰ دستگاه از اهداف مدیریت شهری است

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان، عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس روحانی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه در جلسه علنی امروز _یکشنبه چهارم دی_ شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در ابتدای کار در سال ۱۳۹۹، ۳۹۵ دستگاه اتوبوس فعال وجود داشت در این راستا بازسازی و آماده‌سازی ناوگان اتوبوس در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بخش نوسازی سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد و سال ۱۳۹۸، ۸۰ دستگاه افزایش داشته است، ادامه داد: سال ۱۳۹۹ هیچ اتوبوسی به چرخه ناوگان وارد نشده است و سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۵ و ۱۱۰ اتوبوس به مجموعه وارد شد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه افزایش تعداد اتوبوس‌ها به ۱۴۰۰ دستگاه از اهداف مدیریت شهری است، تصریح کرد: در این راستا امسال ۱۶۰ دستگاه اتوبوس آماده‌سازی و به ناوگان افزوده شد.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ تاکنون ۵۲ درصد اتوبوس‌ها بازسازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۵۱ اتوبوس وجود دارد که همه آنها آماده به کار نیست، البته ۲۸۲ دستگاه از این تعداد به بخش خصوصی اختصاص دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه ۶۶ دستگاه از این اتوبوس‌ها به دلیل فرسودگی از رده خارج شده است و ۳۱۴ دستگاه اتوبوس نیز اسقاطی است و قابلیت بازسازی ندارد، گفت: در حال حاضر ۸۱۵ دستگاه اتوبوس آماده بهره‌برداری داریم که بخشی از آن به دلیل نداشتن راننده متوقف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با کمبود راننده پایه یک روبه‌رو هستیم، در این راستا سعی کردیم با طراحی مشوق‌ها و رفع چالش‌ها و نگرانی‌ها راننده جذب کنیم، که بر این اساس بالغ بر ۹۰ راننده گزینش و ۲۲ نفر از این تعداد وارد چرخه فعالیت شده‌اند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در گذشته ۲۵۰ هزار مسافر در روز جابه‌جا می‌شدند که این آمار هم‌اکنون به ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، ادامه داد: هرچه تعداد ناوگان افزایش یابد، جذب مسافر بیشتر می‌شود.

کد خبر 629081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.