افزایش صددرصدی داوطلبان ترمیم معدل امتحان نهایی در استان اصفهان

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: در پی مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تأثیرگذاری ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور بسیاری از دانش‌آموزانی که در سال‌های قبل فارغ‌التحصیل شدند، آمار داوطلبان ترمیم معدل امتحان نهایی در استان صددرصد افزایش داشته است.

سیدعلی میرحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بخشنامه ایجاد سابقه ترمیم نمره وزارت آموزش‌وپرورش در ۲۰ آذر ماه سال‌جاری منتشر شد، اظهار کرد: تمام داوطلبان فارغ‌التحصیل وزارت آموزش‌وپرورش می‌توانند در امتحانات نهایی دی و خردادماه نسبت به ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس مد نظر در کنکور سراسری شرکت کنند.

وی افزود: در پی مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تأثیرگذاری ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور بسیاری از دانش‌آموزانی که طی سال‌های قبل فارغ‌التحصیل شدند در دی‌ماه نسبت به ایجاد سابقه و ترمیم نمره اقدام کردند و آمار دانش‌آموزان ثبت‌نام نسبت به سال گذشته افزایش صددرصدی داشته است.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در دی‌ماه امسال امکان شرکت در امتحانات نهایی ترمیم نمره و ایجاد سابقه را نداشتند، می‌توانند برای امتحانات خرداد ۱۴۰۲ به مدارس بزرگسال و داوطلب آزاد مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد خبر 629075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.