آستارا نیازمند ایستگاه‌های تاکسی استاندارد است

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: این شهر نیازمند نصب علائم ترافیکی و ایستگاه‌های تاکسی استاندارد و مجهز به نیمکت است.

بهزاد پیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نبود خط‌کشی مناسب برای رانندگی و عابران پیاده و علائم ترافیکی در برخی از خیابان‌های شهر آستارا مشکلاتی را برای تاکسیرانان ایجاد کرده است.

وی افزود: بسیاری از خیابان‌های پرتردد آستارا از جمله مقابل بیمارستان قدیمی شهید بهشتی و فلکه شهرک عباس‌آباد، فاقد ایستگاه تاکسی استاندارد و مجهز به نیمکت بوده و بسیاری از تابلوهای تاکسی شهری نیز قدیمی شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا خاطرنشان کرد: ایستگاه تاکسی‌ها از نیازهای اساسی و ضروری هر شهر جهت رفاه و آسایش بیشتر شهروندان و ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل شهری است و باید علاوه بر زیبایی دارای سقف و صندلی‌های مناسب باشد.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری می‌تواند با واگذاری ایستگاه تاکسی شهری به بخشی خصوص، از تبلیغات محیطی آن درآمد پایدار کسب کند.

پیران تصریح کرد: در مقابل مدارس نیز تابلوی «توقف مطلقاً ممنوع» و «حمل با جرثقیل» نصب نشده است، لذا همزمان با تعطیل شدن مدارس به دلیل نبود پلیس راهور، از پل فارابی تا بیمارستان قدیم و خیابان حکیم نظامی ترافیک سنگینی ایجاد و خدمات‌رسانی برای رانندگانی تاکسی غیرممکن می‌شود.

وی اضافه کرد: تقاطع خیابان امام (ره) به خیابان شریعتی و چهار راه فارابی خط کشی مناسبی ندارد و تابلوی ورود ممنوع نصب نشده است و تردد در این خیابان به سختی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. در حال حاضر شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا پنج عضو هیئت‌مدیره دارد و از ۴۰۰ دستگاه تاکسی ناوگان سازمان حمل‌ونقل عمومی این شهر ۳۶۷ نفر مالک تاکسی، سهام‌دار شرکت تعاونی تاکسیرانی هستند.

کد خبر 628975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.