نکونام: شاگردانم تیم را به‌ دندان می‌کِشند/ به‌زودی حقایق را درباره تیم ملی می‌گویم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: صحبت‌هایی که از سوی فدراسیون و رئیس آن انجام شده، یک‌طرفه بود و من هم باید صحبت کنم. برنامه‌ای در فوتبال ایران نداریم که از قبل، مربی بعدی تیم ملی مشخص باشد. چراکه حتی برای فردا برنامه نداریم، شما شش ماه دیگر را فراموش کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نکونام در کنفرانس خبری پس از تساوی فولاد مقابل ذوب‌آهن در قالب هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار کرد: دیدار امروز کاملا یک‌طرفه بود، به‌ویژه از دقیقه ۲۳ که ذوب‌آهن ۱۰نفره شد در محوطه جریمه خودی دفاع می‌کرد و حتی یک‌بار هم توپ به دست گلر ما اثابت نکرد. تیم ما کاملا سوار بر بازی و آماده گل‌زنی بود، اما تمرکزمان را از دست دادیم و حریف به گل رسید؛ با وجود این، به فشار خودمان ادامه دادیم و گل زدیم و چند موقعیت بسیار خوب هم به‌دست آوردیم. فقط می‌توانید فرصت منجر به گل ذوب‌آهن و موقعیت‌های از دست رفته فولاد را نگاه کنید، ما فرصت‌ها را در محوطه شش قدم از دست دادیم.

وی با اشاره به فرصت‌سوزی‌های فولاد در بازی امروز افزود: مهدی شیری و سعید آقایی موقعیت‌های خوبی را از دست دادند. بازیکنان ما زحمت خودشان را کشیدند. گل‌زنی و کسب نتیجه خوب مقابل ذوب‌آهنی که ۱۰نفره، بسته و خوب دفاع می‌کرد، کاری دشوار است. فولاد در این مسابقه گل زد و موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم و فقط بابت آن ضربه ایستگاهی از آن‌ها گلایه‌مندم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد با انتقاد از عمق بازیکنان تیمش تصریح کرد: فولاد یار ندارد و ما نفر نداریم که به آنها بازی بدهیم. در این مسابقه غبیشاوی، باویه و حزباوی بازی کردند و ما به بازیکنان جوان میدان می‌دهیم؛ چون یاران اصلی ما نیستند و کیفیت جوانان ما الان خوب است. تا زمانی که آن‌ها خوب باشند، بازی می‌کنند. مشکلی نداریم علیرضا باویه بیاید و اشتباهی صورت بگیرد. این جوانان باید بازی کنند و این اشتباهات را در لیگ انجام دهند تا در آینده به فولاد کمک کنند.

نکونام درباره مصدومان متعدد فولاد نیز خاطرنشان کرد: اشکان دژآگه، شهاب گردان، مجید علیاری، وحید حیدریه، محمد آبشک، سینا شاه‌عباسی و علی قربانی را در اختیار نداشتیم و مجبور شدیم به احسان پهلوان بازی بدهیم که پیش‌تر تب و لرز کرده بود. ما بازیکنی نداریم که از او استفاده کنیم. چهار پنج دفاع وسط و دو سه بازیکن در خط جلو داریم که باید آن‌ها را تا نیم‌فصل بکشانیم و ببینیم چه می‌شود. گل‌زنی به تیمی که مدافعان و هافبک‌های دفاعی بلندقدی دارد که روزنه‌ها را می‌بندد، سخت است. بازیکنان فولاد تکنیکی هستند و میانگین قدی بسیار پایینی دارند. بازیکن قدبلند نداشتیم و نمی‌توانستیم روی ارسال‌ها به نتیجه برسیم. در ضربات ایستگاهی ضعیف عمل کردیم و شرایطمان سخت است. بازیکنان ما بهترین کیفیت را دارند و در تمرینات بسیار خوب کار می‌کنند که از این مسئله خوشحالم.

وی اضافه کرد: امیدوارم بازی‌های پیشِ‌رو را به‌خوبی پشت سر بگذاریم و در نیم‌فصل انرژی تازه‌ای به تیم بدهیم. بچه‌های ما تیم را با دندان می‌کشند و امیدوارم تا نیم‌فصل ادامه دهیم تا مصدومان برسند و نفرات مدنظرمان را جذب کنیم.

سرمربی فولادمردان خوزستانی با تاکید بر وضعیت نه‌چندان مناسب آیاندا پاتوسی گفت: او شرایط خوبی ندارد و خودتان می‌دانید چه اتفاقاتی رخ داده است. امروز گواردیولا یک بازیکن ملی‌پوش را کنار گذاشت؛ به‌دلیل اینکه با اضافه‌وزن آمده است؛ ما پاتوسی، قربانی و حیدریه را نداریم. آبشک را بازی قبل از دست دادیم و یونس دلفی هم در امارات آسیب دید که درمجموع ۹ بازیکن در اختیار نداریم، اما هیچ‌وقت این موضوع را نگفتیم و وظیفه داریم تیم را جلو بیاوریم. شرایط تیمی‌مان خوب است و باید نفراتی داشته باشیم که جایگزین شوند.

نکونام درباره گزینه جدی سرمربیگری تیم ملی در ماه‌های گذشته و اشتیاق کم فدراسیون در زمان فعلی خاطرنشان کرد: اصلا در این مدت صحبتی در کار نبوده است. من تحت قرارداد باشگاه فولاد هستم و این باشگاه اجازه نداد که در جام‌جهانی در اختیار تیم ملی باشم. صحبت‌ها شفاف بین مدیران باشگاه و فدراسیون انجام شد و من اصلا به تیم ملی نمی‌رفتم که بخواهم جزو گزینه‌ها باشم یا نباشم. خودم نمی‌خواستم بروم و به این نمی‌پردازم که الان چه می‌گویند. با این حال قطعا به‌زودی جوابی خواهم داد، چون مردم باید بدانند. کسی نباید یک‌طرفه به قاضی برود. من اگر درباره اتفاقات دبی حرف بزنم و بگویم چگونه از تیم ملی جدا شدم، همه چیز مشخص می‌شود.

وی افزود: اکنون صبرم زیاد است و دوست ندارم در این باره صحبت کنم. به‌زودی صحبت می‌کنم تا همه‌چیز مشخص شود. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال است و برای فوتبال تصمیم‌گیری می‌کند، باید صادقانه صحبت کنیم. این احترام بین ما همیشه وجود داشت، اما صحبت‌هایی که انجام شده، یک‌طرفه بود و من هم باید صحبت کنم. برنامه‌ای در فوتبال ایران نداریم که از قبل، مربی بعدی تیم ملی مشخص باشد. برای فردا برنامه نداریم، شما شش ماه دیگر را فراموش کنید.

کد خبر 628939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.