دومین سفر کاروان خدمت شهرستان نایین مبتنی بر نظام مسائل و مسئله‌محوری

مسئولان شهرستان نایین در قالب کاروان خدمت برای احصا و بررسی مشکلات و مطالبات مردم، در سفری ۱۲ساعته در روستاهای دهستان بافران حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کریمی، سرپرست فرمانداری شهرستان نایین، در سفر کاروان خدمت این شهرستان به روستاهای دهستان بافران اظهار کرد: کاروان خدمت مبتنی بر نظام مسائل و مسئله‌محوری است و حضور آگاهانه و عالمانه در روستاها و شهرها را رقم می‌زند. در سومین دور از کاروان خدمت و دومین سفر این کاروان، به جهت احصای مشکلات، بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی و نواقص موجود، ارتباط مستقیم مسئولان و دسترسی بی‌واسطه مردم با آنها و پاسخگویی مدیران در روستاهای دهستان بافران حاضر شدیم.

وی به مصوبات و کار کارشناسی ادارات و مسئولان در حوزه‌های تخصصی در مناطق اشاره کرد و گفت: در جلسه تخصصی جمع‌بندی مصوبات سفر کاروان خدمت به روستاهای دهستان بافران، حدود ۴۰ مصوبه داشتیم. همان‌طور که گفته شد، شیوه و رویکرد کاروان خدمت در دولت مردمی سیزدهم و فرمانداری شهرستان نایین، مسئله‌محوری است. بنابراین یک تیم تخصصی از هفته‌های گذشته و پیش از سفر، با سفر به مناطق مشخص‌شده، نظام مسائل را از طریق منابع گوناگون جمع‌آوری و شکل‌دهی می‌کند و در جلسات ۱۰۰ساعته با حضور ادارات، مورد بررسی تخصصی و کار کارشناسی قرار می‌گیرد و مصوباتی تنظیم می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان نایین ادامه داد: بررسی مشکلات هر منطقه و مصوبات آن، قبل از سفر شکل می‌گیرد و در سفر، کاروان خدمت به بررسی میدانی و ملاقات‌های مردمی و چهره‌به‌چهره می‌پردازد و خروجی سفر در حضور مردم ارائه می‌شود. در هر سفر کاروان خدمت، سرکشی از خانواده شهدای آن مناطق نیز توسط کاروان خدمت انجام می‌شود.

کریمی سفر و ماهیت کاروان خدمت را بر مبنای کار کارشناسی و تخصصی مطرح و تصریح کرد: پیش از هر سفر کاروان خدمت شهرستان نایین، نظام مسائل توسط تیم کارشناسی جمع‌آوری و شکل‌دهی می‌شود و حین سفر نیز بررسی میدانی و تخصصی صورت می‌گیرد و پس از سفر نیز توسط تیم ویژه‌ای موضوعات، مصوبات و مطالبات مردم شریف با هدف تحقق نتیجه مطلوب سفر کاروان خدمت پیگیری می‌شود.

تحقق مطالبات مردم در اولویت پیگیری است

الهام آزاد، نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک، به برنامه حضور کاروان خدمت در روستاهای دهستان بافران اشاره و اظهار کرد: کاروان خدمت از ساعت شش صبح روز جمعه به مدت ۱۲ ساعت از شهر نایین به سمت روستاهای دهستان بافران در جهت بررسی مطالبات مردم شریف این منطقه حاضر شد و ضمن بررسی مطالبات، از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی روستاها بازدید کرد. در کاروان خدمت این شهرستان امام جمعه، سرپرست فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان اجرایی همانند بخشدار مرکزی، رئیس اداره برق، گاز، آب و فاضلاب، مخابرات، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر نهادها حضور داشتند.

وی ادامه داد: کاروان خدمت در روستاهای سپرو، سهیل، فرح‌آباد، بنوید سفلی، هند چوب، بنوید علیا و مزرعه امام ضمن بررسی میدانی مسائل و مشکلات مردم، با اهالی این روستاها دیدار کردند. کلوت محمدیه و نقطه حادثه‌خیز دسترسی به معدن شرکت سیمان و بررسی نحوه ساماندهی برطرف کردن مشکلات این دو نقطه نیز از مقاصد دیگر این کاروان بود.

این نماینده مجلس از حضور کاروان در روستای مزرعه امام گفت و اضافه کرد: درنهایت در روستای مزرعه امام و در حسینیه گلزار شهدای این روستا، ملاقات مردمی انجام و جلسه تخصصی جمع‌بندی مصوبات سفر با حضور دهیاران، رئیس شوراها و مسئولان ادارات برگزار شد. تلاش ما احصای مشکلات و پیگیری حل آنها از طرق مختلف و از استان و کشور است. تحقق مطالبات مردم سطح شهرستان به‌ویژه روستاها در اولویت برنامه ما قرار دارد.

هدف سفر کاروان خدمت، تلاش در راستای ایجاد طعم شیرین حاکمیت اسلامی در کام مردم است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین، خطاب به مردم گفت: مردم عزیز ما این را بدانند که مسئولان دولتی و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای جامه عمل پوشاندن به مطالبه ولی امر مسلمین و به‌منظور مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم برای اداره دولت و پیگیری و تحقق مطالبات مردمی، در شهرستان نایین مشغول خدمت هستند. تمام مسئولان اجرایی حاضر در کاروان خدمت در شهر انارک و روستای چوپانان، با سعه صدر به بررسی مشکلات از پیش احصا شده در حضور مردم پرداختند و شنوای تمام مطالبات، صحبت‌ها و گلایه‌های مردم بودند تا کاری انجام دهند که ان‌شاءالله مردم طعم شیرین حاکمیت اسلامی را در کام خود بچشند.

کد خبر 628895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.