سهم «زباله‌های صنعتی» در آلودگی

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که بی‌توجهی به نحوه دفن زباله و رعایت‌نکردن اصول بهداشتی و حفاظت از محیط‌زیست، باعث پیامدهای بسیار ناگواری می‌شود.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به منابع آلوده‌کننده محیط‌زیست و نقش صنایع در مشکلات زیست‌محیطی، اظهار کرد: یکی از مسائل حائز اهمیت در آلودگی زیست‌محیطی دفن زباله‌های واحدهای صنعتی است.

وی تصریح کرد: به‌طورکلی یکی از مباحث حائز اهمیت در حفاظت از محیط‌زیست، نحوه جمع‌آوری زباله‌های ناشی از فرآیندهای صنعتی مختلف و چگونگی دفن و نابود کردن آن‌ها در طبیعت است.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: زباله‌های ناشی از فرآیندهای صنعتی ممکن است روی یکدیگر جمع شود، بسوزد یا در منطقه‌ای دفن شود.

وی در رابطه با مشکلات ناشی از دفن زباله‌های صنعتی گفت: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که بی‌توجهی به نحوه دفن زباله و رعایت نکردن اصول بهداشتی و حفاظت از محیط‌زیست، باعث پیامدهای بسیار ناگواری می‌شود.

نصراصفهانی در همین رابطه تصریح کرد: بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حفاظت از محیط‌زیست در هنگام دفن زباله‌های صنعتی باعث می‌شود که مراکز آلوده کننده‌ای در طبیعت ایجاد شود که این مسئله نیز تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد مراکز آلوده‌کننده در محیط‌زیست تأثیرات و پیامدهای منفی ازجمله نابودی زمین‌های زراعی و باغی را به همراه دارد، همچنین ممکن است آلودگی این مناطق آب‌های سطحی و زیرزمینی و خاک منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.

کد خبر 628886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.