دریافت نوبت تکمیلی واکسن مهم‌ترین راه پیشگیری از موج جدید کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به گذشت مدت‌زمان طولانی از واکسیناسیون علیه کروناویروس و کاهش سطح ایمنی جامعه، مهم‌ترین اصل در مواجهه با موج بعدی کرونا، دریافت نوبت تکمیلی واکسن به‌ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه مانند سالمندان، کودکان، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید وحید حسینی امروز _ شنبه سوم دی _ در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه در بعضی کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستیم، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در کشورهای ژاپن، آمریکا، آلمان و برزیل شاهد بروز بیش از ۳۱۰ هزار مورد جدید ابتلا و ۱۶۰۰ مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ بوده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش سطح ایمنی و به حداقل رسیدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های جهانی و کاهش جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه، به‌نظر می‌رسد رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمینه‌ساز شیوع دوباره کروناویروس شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با توجه به گذشت مدت‌زمان طولانی از واکسیناسیون علیه کروناویروس و کاهش سطح ایمنی جامعه، مهم‌ترین اصل در مواجهه با موج بعدی کرونا، دریافت نوبت تکمیلی واکسن به‌ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه مانند سالمندان، کودکان، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار است.

عباس رضائیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت استان برای پذیرش افراد دارای علائم بیماری افزود: تکمیل چرخه واکسیناسیون شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، واکسن‌های سینوفارم، اسپایکوژن، نورا و ایران کوو برکت پلاس در مراکز واکسیناسیون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مراکز، واکسن موردنیاز خود را با راهنمایی کارشناسان مستقر دریافت کنند.

کد خبر 628875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.