شهرداری اصفهان برای ارتقای بهره‌وری چه کرده است؟

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اثربخشی بهره‌وری باید شاخص‌هایی که بر اساس فعالیت‌های اجرایی تغییر می‌کند، رصد شود، گفت: در این راستا باید به شناسایی مشکلاتی بپردازیم که شاخص‌ها را به نتیجه می‌رساند.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری برای ارتقای بهره‌وری اظهار کرد: شهرداری‌ها با توجه به مسئولیت‌های متعدد و تنوع خدماتی که بر عهده دارند، باید خدمات خود را به‌صورت بهره‌ور ارائه دهند اما از آنجایی که در موضوع بهره‌وری، ورودی‌های متفاوتی وجود دارد، فرایند را در شهرسازی‌ها کمی دشوار کرده است، لذا شهرها و شهرداری‌ها باید موضوعات مربوط به بهره‌وری را به‌صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است، ادامه داد: بهره‌وری شامل کارایی و اثربخشی است، منظور از کارایی درست انجام دادن کار است و اثربخشی بدان معنا است که به سراغ کار درست برویم و شاخص‌هایی که بر اساس فعالیت‌های اجرایی تغییر می‌کند، رصد شود.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه باید به شناسایی مشکلاتی که شاخص‌ها را به نتیجه می‌رساند، پرداخته شود، ادامه داد: فعالیت‌های پراکنده‌ای در خصوص بهره‌وری در حوزه‌های مختلف شهرداری انجام شده است و در این دوره مدیریت شهری، طرحی با عنوان «الزام استقرار تعرفه بهره‌وری» توسط اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید که تکالیفی را برای شهرداری اصفهان از جمله، موضوع یکپارچگی و تعریف جامع شاخص‌های بهره‌وری، ساختار نظام‌مند، تهیه نظام بهره‌وری و اجرای کامل چرخه بهره‌وری مشخص کرد.

وی با بیان اینکه برای اثربخشی بهره‌وری باید شاخص‌هایی که بر اساس فعالیت‌های اجرایی تغییر می‌کند، رصد شود، گفت: در این راستا باید به شناسایی مشکلاتی بپردازیم که شاخص‌ها را به نتیجه می‌رساند.

معصومی با اشاره به اینکه در بعضی موارد شاخص‌هایی تعریف شده است اما چرخه بهره‌وری به صورت کامل انجام نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بر اساس ساختار اجرایی تعریف شده در شورای راهبری برای سازمان، منطقه و حوزه کاری با راهبردهایی که در طرح مصوب شورای اسلامی شهر تدوین شده است، بتوانیم خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه کنیم.

کد خبر 628871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.