ثبت ۳۶۵ تصادف طی شبانه‌روز گذشته در اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از ثبت ۳۶۵ تصادف خسارتی و جرحی در شبانه‌روز گذشته در راه‌های درون‌شهری استان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو باخبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته شاهد بارش برف در شهرهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و سمیرم بودیم و سایر شهرستان‌های استان نیز با بارش باران همراه بودند که همین امر نیز تصادفات بسیاری در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان به همراه داشت.

وی بابیان اینکه در شبانه‌روز گذشته هیچ‌گونه تصادف فوتی در راه‌های درون‌شهری استان گزارش نشده است، ادامه داد: بر اساس آمارهای به دست آمده از ساعت ۲۴ شب گذشته تا صبح امروز ۳۲۶ تصادف خسارتی و ۳۹ تصادف جرحی در راه‌های درون‌شهری استان به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیشترین تصادفات رخ داده را مربوط به شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: از مجموع تصادفات استان ۲۰۳ تصادف خسارتی و ۲۰ تصادف جرحی در شهر اصفهان اتفاق افتاده است.

وی بیشترین تصادفات رخ داده را از جلو به عقب و علت وقوع آن‌ها را توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که بیشتر رانندگان هنوز مهارت لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی باران و برف را ندارند، به همین دلیل با ریزش نزولات جوی شاهد افزایش تصادفات در راه‌های شهری را شاهد هستیم.

سرهنگ محمدی افزود: در زمان بارش باران و برف سطح زمین لغزنده می‌شود، بنابراین زمانی که راننده‌ای ترمز می‌کند خودروی وی سُر خورده و مسافتی روی آسفالت کشیده می‌شود و اگر در همین فاصله خودرویی جلوی این خودرو باشد، به طور با آن برخورد می‌کند و منجر به خسارت خواهد شد که به همین جهت توصیه ما به رانندگان این است که همیشه فاصله لازم را با خودروی جلویی خود حفظ کنند.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته تصادف زنجیره‌ای که منجر به گره کور ترافیکی باشد، نداشتیم اما در برخی از بزرگراه‌ها با کندی تردد مواجه بودیم که بیشترین آن‌ها بزرگراه خرازی و صیادشیرازی در شهر اصفهان بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص علت کندی تردد و ترافیک سنگین صبحگاهی در بزرگراه اقارب پرست، خاطرنشان کرد: اکثر شهروندانی که با خودروهای شخصی از شهرهای اطراف به سمت اصفهان می‌آیند از این بزرگراه استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث شده تا در ساعات اولیه صبح با کندی تردد و سنگین شدن ترافیک مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای عبور و مرور خود به جای استفاده از خودروهای شخصی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو استفاده کنند و در صورت ضروری بودن استفاده از وسایل نقلیه شخصی زمان رفت و آمد خود را مدیریت کنند تا با بار ترافیک شهری مواجه نشده و زمان آن‌ها در ترافیک تلف نشود.

کد خبر 628860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.