سپاهان ۴- نفت مسجد سلیمان صفر/ به ۴ میخ کشیده شدند

تیم فوتبال سپاهان در دیداری آسان به برتری پرگل مقابل تیم قعرنشین دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _شنبه، سوم دی‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی چهار بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان

ورزشگاه: نقش جهان

بدون تماشاگر

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقیقه ۴۳)، محمد دانشگر (دقیقه ۷۰)، مجتبی مقتدایی (دقیقه ۷۲، گل به خودی)، امید نورافکن (دقیقه ۸۸) برای سپاهان

اخطار: شهریار مغانلو (دقیقه ۵۰) از سپاهان؛ علی کیانی‌فر (دقیقه ۱۴) از نفت مسجد سلیمان

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی پور (۸۰- آریا یوسفی)، رامین رضائیان (۸۰- جلال الدین علیمحمدی)، مسعود ریگی، محمد کریمی (۸۱- محمد قربانی)، امید نورافکن، محمد علی نژاد (۸۸- عیسی مرادی)، فرشاد احمدزاده (۸۰- محمدرضا حسینی) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

نفت مسجد سلیمان: سعید جلالی‌راد (۸۲- سینا بختیاری نسب)، مجتبی مقتدایی، عقیل کعبی، علیرضا دغاغله، سامان نریمان جهان (۷۱- رضا دهقانی)، پیمان رنجبری، علی کیانی‌فر (۴۶- میلاد باقری)، مسلم مجدمی (۴۶- پیمان میری)، سینا عبدالهی، اسماعیل بابایی (۴۶- سید آریا برزگر) و امیرحسین کریمی

سرمربی: ابراهیم اشکش

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

همانطور که انتظار می‌رفت بازی در حالی آغاز شد که سپاهان از همان ابتدا روی دروازه نفت خیمه زده بود و در سوی دیگر نفت که با شش مدافع راهی میدان شده بود با ارائه بازی دفاعی و تاخیری، سعی در گرفتن فضا از سپاهانی داشت که برای زدن گل برتری خود را به آب و آتش زده بود. این بازی دفاعی مطلق از سوی نفت باعث شده بود سپاهان در نیمه نخست و در خلق موقعیت‌های گل کمی به مشکل بخورد، با این حال اما بالاخره در آخرین دقایق بازی در نیمه نخست یکی از حملات سپاهان که روی ارسال از سمت راست به وجود آمده بود با ضربه سنگین مغانلو به گل تبدیل شد تا پس از ۲۲۳ دقیقه، طلسم سپاهان در گل نزدن توسط بازیکنی که همین چند روز پیش سالروز تولدش بود شکسته شود.

بازی در نیمه دوم در حالی با تاخیر چند دقیقه‌ای آغاز شد که روال نیمه نخست بدون تغییر ادامه پیدا کرد و این سپاهان بود که برای زدن گل‌های بیشتر تلاش می‌کرد. سپاهان که کاملاً حاکم توپ و میدان بود پس از خلق چند موقعیت در نیمه دوم بالاخره روی کرنری که با تلاش علی نژاد در سمت راست به دست آمده بود، با ضربه دانشگر به گل دوم رسید، این گل به نوعی شیرازه نفت را از هم پاشید و تنها دو دقیقه بعد روی اشتباه مدافع نفت گل سوم هم به ثمر رسید. بازی پس از گل سوم سپاهان با تعویض‌های زیاد از سوی دو تیم ریتم متفاوتی گرفت اما باز هم سپاهان گلزنی کرد و این بار گلزن کسی نبود جز امید نورافکن که با شوتی از راه دور دروازه نفت را باز کرد.

در نهایت سپاهان با پیروزی چهار بر صفر در این بازی یکطرفه که البته قابل انتظار هم بود، جمع امتیازات خود را به عدد ۲۴ رساند و باعث شد این تیم موقتاً به رده دوم جدول صعود کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۳- سپاهان) - ارسال فرشاد احمدزاده از سمت راست روی دروازه نفت پس از برخورد به مدافع این تیم جلوی پای مغانلو افتاد تا او با یک شوت غیر قابل مهار به زیبایی دروازه نفت را باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۷۰- سپاهان) - کرنر ارسالی رامین رضاییان در نزدیکی محوطه شش قدم با ضربه سر دانشگر به گل دوم سپاهان تبدیل شد.

۰-۳ (دقیقه ۷۲- سپاهان) - توپ ارسالی به محوطه جریمه نفت پس از اینکه با ضربه سر رو به عقب اشتباه عقیل کعبی موجب موقعیت گل برای عل نژاد شد، با دفع اشتباه مقتدایی وارد دروازه نفت مسجد سلیمان شد.

۰-۴ (دقیقه ۸۸- سپاهان) - حرکت رو به جلوی نورافکن تا پشت محوطه جریمه نفت با شوت پای راست نه چندان خطرناک او همراه شد اما با توجه به ضعف دروازه بان تعویضی نفت، توپ تبدیل به گل چهارم سپاهان شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- پاس بلند دانشگر در پشت مدافعان نفت، نورافکن را در موقعیتی تک به تک قرار داد اما در حالی که توپ ارتفاع داشت نورافکن نتوانست با ضربه سر توپ را از بالای سر جلالی راد رد کند تا توپ دفع شود.

دقیقه ۲۳- شوت امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵- نفوذ رضاییان به محوطه جریمه نفت با ارسال کوتاه او به تیر اول همراه شد اما ضربه مغانلو در چارچوب نبود و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- در یک ضد حمله فرصت شوتزنی برای امیرحسین کریمی فراهم شد اما پیام نیازمند با واکنشی خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۸- شوت سنگین پای چپ امید نورافکن از پشت محوطه جریمه نفت با اختلافی بسیار کم از کنار تیر افقی دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- ضربه ایستگاهی امید نورافکن که از فاصله نسبتاً زیادی نواخته شد با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶- در سمت راست محوطه جریمه نفت، رضائیان که فضای خوبی در اختیار داشت صاحب توپ شد و با کمی پیشروی خودش از زاویه‌ای سخت اقدام به شوتزنی کرد که جلالی راد با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

گویا نظم و انضباط در لیگ برتر ایران معنایی ندارد، در این دیدار هم در نیمه نخست و هم در نیمه دوم بازی به دلیل تاخیر بازیکنان نفت در ورود به زمین، با تاخیر چند دقیقه‌ای آغاز شد. مقایسه چنین اتفاقاتی با بازی‌های جام جهانی که همین چند روز پیش به پایان رسید بیش از پیش نشان می‌دهد لیگ برتر ایران روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن از همه لحاظ است.

بهترین بازیکن:

محمد علی نژاد هرچند در این بازی گلی به ثمر نرساند اما با تلاش فراوانی که در طول بازی داشت، غیر مستقیم روی سه گل نخست سپاهان تاثیرگذار بود و بهترین بازیکن تیمش در این پیروزی آسان بود.

کد خبر 628849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.