امدادگران و نجاتگران، بازوان اجرایی جمعیت هلال احمر هستند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران و نجاتگران، بازوان اجرایی جمعیت هلال احمر به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ارشادی امروز -شنبه سوم دی‌ماه- در آئین تجلیل از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: آحاد مردم در بروز مواقع بحرانی می‌دانند که شماره‌های اضطراری ۱۱۵، ۱۲۵ و ۱۱۲ برای اعلام حوادث و حضور نیروهای امدادی در کمترین زمان وجود دارد که این خود باعث ایجاد اعتماد روانی در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران، بازوان اجرایی جمعیت هلال احمر به شمار می‌روند، ادامه داد: حضور به موقع گروه‌های امدادی در صحنه حوادث مهم است و این امر علاوه بر نجات جان مردم، موجب افزایش رضایتمندی از خدمات ارائه شده می‌شود و این افزایش حس اعتماد و امنیت از جمله عوامل توسعه کشور است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در مواقع بروز حوادث، فرد حادثه دیده و افرادی که در محل حضور دارند، با ورود خودروهای امدادی و دیدن نیروهای امداد و نجات به حس آرامش و نجات از بحران دست می‌یابند، علاوه بر این حضور به موقع نیروها در صحنه، حتی مشاهده نیروهای امدادی در مراکز و پایگاه‌های فعالیتی خود به نوعی موجب ایجاد حس اعتماد و امنیت روانی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی امدادگران و نجاتگران به مردم سیل زده در روستای بارده، اظهار کرد: امسال با تلاش‌های صورت گرفته در مواقع بحرانی و حساس، مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در کشور مقام اول را از آن خود کرده است که این مهم نشان‌دهنده حضور به موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در مواقع بحرانی است.

ارشادی ماه دی را ماه روشنایی و غلبه نور بر تاریکی دانست و گفت: تلاش‌های شبانه روزی امدادگران و نمایندگان در حوادث گوناگون مانند این ماه می‌ماند که برای مردم آسیب دیده نور امیدی ساطع می‌شود، رئیس این دستگاه با نگاه مثبت خود، حق ایاب و ذهاب، بیمه و مزایای دریافتی امدادگران و نجاتگران را افزایش داده است.

وی اظهار کرد: به زودی تیم بانوان این دستگاه در مرکز کنترل هماهنگی عملیات(EOC) و مستندسازی اطلاعات به دنبال وقوع حوادث مستقر خواهد شد. این نوید را به برادران امدادگر و نجاتگر نیز بدهیم که تا پایان سال آزمون ایثار برگزار می‌شود و افرادی که در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند در جمعیت هلال احمر جذب خواهند شد.

کد خبر 628842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.