طرح «هر معلم یک امدادگر» توسعه یابد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان با شعار «هر معلم یک امدادگر» اقدام مناسبی انجام داده و این طرح باید برای تمام معلمان توسعه یابد.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در نشست اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش با جمعیت هلال‌احمر در اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر تهران، اظهار کرد: برای تربیت نسل آینده باید سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش عمومی تقویت شود و آموزش را از دوران دانش‌آموزی آغاز کنیم، زیرا هرقدر سن آموزش پایین‌تر باشد، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

وی درباره اهمیت فراگرفتن مهارت‌های امدادی، ادامه داد: لازم است افراد آموزش‌های لازم در خصوص احیا کردن را بیاموزند تا در مواقع بحرانی زمینه‌ساز نجات دیگران شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام در حوزه نتایج و پیامدها، تعهد به تکریم انسان‌ها، خود رهبری و خود کنترلی است و مهم‌ترین نتیجه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، دستیابی دانش‌آموزان به ساحت‌های تربیتی شش‌گانه بوده که یکی از آن‌ها ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی است که اثرات نارسایی در این بخش را در وقایع اخیر جامعه شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه مهارت‌های پایه و حتی مهم‌تر از آن مهارت‌های شغلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مهارت‌های امدادی در ردیف مهارت‌های پایه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با شعار «هر معلم یک امدادگر» اقدام مناسبی انجام داده و این طرح باید برای تمام معلمان توسعه یابد.

نوری با بیان اینکه دیپلماسی امداد اهمیت بسیار دارد، گفت: اکنون دیپلماسی آموزشی را آغاز کرده‌ایم تا دانش آموزان ما با دانش آموزان دیگر کشورها ارتباط داشته باشند که در این راستا تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توانند بسیار کمک کنند و امیدواریم نشستی به میزبانی دانش‌آموزان عضو تشکل‌های هلال‌احمر با دانش‌آموزان جوامع دیگر برگزار شود.

دانش‌آموز در اردو نوآور می‌شود

وی با بیان اینکه دانش‌آموز به اردو نیاز دارد و خلاقیت و نوآوری دانش‌آموز در اردو شکوفا می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است در اردوگاه‌ها خلاقیت داشته باشیم، به عنوان مثال می‌توان شرایط ایجاد مدرسه کوهنوردی، پرورش ماهی‌های تزئینی، ایجاد محدوده گیاهان پرورشی، خانه‌های درختی را در اردوگاه‌ها فراهم کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش خطاب به رؤسای اردوگاه‌های دانش‌آموزی کشور، افزود: یکی از اقداماتی که باید انجام شود، این است که اردوگاه‌ها را برای دانش‌آموزان ساماندهی کنیم، اگر در اردوگاه‌ها مرکز رفاهی ایجاد می‌کنید، باید ویژه دانش‌آموز باشد.

وی گفت: براساس سند تحول بنیادین ۱۰ تا ۲۰ درصد وقت دانش‌آموزان باید بیرون از آموزش‌وپرورش و کلاس درس صرف شود، بنابراین ضروری است ظرفیت استفاده از اردوگاه‌ها را افزایش دهیم.

نوری با تاکید بر اینکه شبکه‌سازی و استاندارسازی اردوگاه‌ها اهمیت بالایی دارد، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در سفرهای تربیتی با موارد متفاوتی آشنا شوند، این سفرها باید سفرهای آموزشی و هدفمند باشد و امور اردوگاه‌ها نمایشی نباشد، باید شبکه‌سازی و درجه‌بندی اردوگاه‌ها صورت گیرد و از مشارکت مردم در این امور نیز استفاده شود.

وی رؤسای اردوگاه‌ها را یکی از عناصر کلیدی در نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: شما و معلمان بهترین‌ها هستید و باید در اجرای اقدامات جدی باشید، از مشارکت دیگران به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنید تا موفق شوید زیرا امور تربیتی در آموزش‌وپرورش زمانی احیا می‌شود که اقدامات در این وزارتخانه با هدف انجام شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 628822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.