کمک‌های مردمی، پشتوانه عاطفی دانش‌آموزان تحت حمایت است

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان چهارمحل و بختیاری گفت: کمک‌های مردمی علاوه‌بر تأمین بخشی از نیازهای اقتصادی دانش‌آموزان تحت حمایت، پشتوانه عاطفی مهمی برای آینده درخشان این قشر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی منصوری امروز -شنبه سوم دی‌ماه- با اشاره به تأمین پوشاک و کفش مورد نیاز ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت در طول سال، اظهار کرد: در آستانه فصل سرد سال نیز ۱۵۰۰ جفت کفش میان دانش‌آموزان تحت حمایت استان توزیع شده است.

وی افزود: خیران و مردم نیکوکار استان چهارمحال‌وبختیاری نیز می‌توانند از طریق اداره‌های کمیته امداد در سراسر استان، مراکز نیکوکاری و یا شماره‌گیری کد #۰۳۸*۸۸۷۷* کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دست ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت برسانند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: بی‌شک کمک‌های مردمی علاوه‌بر تأمین بخشی از نیازهای اقتصادی آن‌ها، پشتوانه عاطفی مهمی برای آینده درخشان این قشر است.

وی با بیان اینکه تعداد فرزندان ایتام و محسنین تحت حمات کمیته امداد استان را ۵۵۰۳ نفر هستند، گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در «طرح محسنین» و «اکرام ایتام» می‌توانند با مراجعه به سایت mohsenin.ir وemdad.ir/ekram یا اداره‌های کمیته امداد در سطح استان در این طرح ثبت نام و با پرداخت ماهیانه مبالغ دلخواه سهمی در رشد و بالندگی این خانواده‌ها داشته باشند.

منصوری ادامه داد: نیکوکاری یعنی دانستن نیازهای نیازمندان یک جامعه و مشارکت در رفع کردن این نیازها، موسسه‌های خیریه در شناسایی این نیازها نقش پررنگی داشته و علاوه‌بر کمک‌های نقدی که از سمت دولت می‌گیرند، نیاز به کمک‌های مردمی نیز دارند تا بتوانند اهداف انسان دوستانه خود را پوشش داده و به نیازمندان یاری رسانند.

وی گفت: نقش تمام افراد به عنوان شهروند یک جامعه در کمک به دیگران حائز اهمیت بوده، زیرا درد یک انسان، درد یک جامعه است، از مفاهیم ارزشمندی که به عنوان یکی از اصول مورد توجه تمام شریعت‌ها و سنت‌ها به ویژه اسلام در طول تاریخ بوده و در آموزه‌های دین اسلام نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان چهارمحل و بختیاری خاطرنشان کرد: از فضایل بزرگ انسانی، نیکوکاری است، نیکوکاران انسان‌های مومن، دانا و شریفی هستند که توانستند موفق شوند بر موانع نفسانی از جمله حرص و بخل و کبر فائق آیند و با ایثار و از خودگذشتگی بستر همگرایی را در جامعه فراهم کنند. بی‌گمان احسان و نیکوکاری ویژه انسان‌هایی است که در مسیر هدایت قرار گرفته و کمال را از جانب خداوند می‌جویند.

کد خبر 628819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.