لزوم صدور مجوزهای واگذاری اراضی در شهرک تخصصی بادام

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: صدور مجوز واگذاری اراضی به افراد واجد شرایط در شهرک تخصصی بادام شهر سامان و ایجاد زنجیره کامل فرآوری، بسته‌بندی، صادرات بادام و صنایع جانبی در این شهرک باید انجام شود.

غلامرضا چهلگردی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح مطالعاتی مشکل سرمازدگی باغات در استان به خصوص در شهرستان سامان، توسط شورای اسلامی شهر سامان و اساتید و صاحب‌نظران این رشته و کشاورزان این شهرستان تهیه و در اختیار جهاد کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری قرار گرفته است.

وی افزود: باغداران جهت آسایش، حفاظت از محصولات و ادوات و تجهیزات خود و حتی کارگران که در زمان برداشت محصول در باغات این شهرستان فعالیت می‌کنند، نیاز به سرپناهی پوشیده در باغ‌ها دارند، اما با توجه به ایراد شورای نگهبان در خصوص صدور مجوز ساخت اتاقک نگهبانی در باغات این مهم در مجلس شورای اسلامی مسکوت مانده است که می‌طلبد جهاد کشاورزی استان در این خصوص پیگیری لازم را انجام دهد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: عملیات اجرایی مجتمع دامداری شهر سامان به دلیل موضوع اهلیت‌سنجی به تأخیر افتاده است، در حالی که انجام این اقدام، کار سختی نیست و باید واگذاری زمین به دامداران و همچنین اجرای عملیات زیرساختی با توجه به شرایط آب‌وهوایی استان هرچه سریع‌تر آغاز شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهر سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرک صنعتی شماره یک و دو سامان مشکل آب دارد؛ با توجه به عبور خط لوله انتقال آب از تصفیه‌خانه شهر سامان به شهرکرد از مجاورت این شهرک‌ها که دارای یک منبع مشترک است، تأمین آب از خواسته‌های به‌حق صاحبان کارگاه‌های مستقر در شهرک‌ها است، همچنین رفع مشکلات شهرک صنعتی شماره یک شوراب صغیر و تسریع در راه‌اندازی شماره دو این روستا درخواست دیگر افراد است.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون صدور مجوزهای واگذاری اراضی به افراد واجد شرایط در شهرک تخصصی بادام شهر سامان و ایجاد زنجیره کامل فرآوری، بسته‌بندی، صادرات بادام و صنایع جانبی در این شهرک باید انجام شود.

چهلگردی اظهار کرد: مشکل اصلی در جاده ورودی شهرستان سامان، بسته شدن جاده شهرک صنعتی شماره دو این شهر به دلیل نبود دوربرگردان استاندارد است و باید پل روگذر در آن منطقه احداث شود، لذا می‌طلبد مراحل مطالعات و احداث دوربرگردان‌ها به سمت شهرک صنعتی شماره عملیاتی شود.

کد خبر 628813

برچسب‌ها