مشارکت آژانس‌های مسافرتی گردشگری برای سفرهای تعاملی با کشورهای حوزه راه ابریشم

اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در راستای استفاده از ظرفیت‌های آژانس‌های مسافرتی گردشگری این شهر در پی عضویت سمنان در مجمع شهرهای راه ابریشم با مدیران آنها نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در راستای استفاده از ظرفیت‌های آژانس‌های مسافرتی گردشگری این شهر در پی عضویت سمنان در مجمع شهرهای راه ابریشم با مدیران آنها نشست مشترک برگزار کردند.

در این نشست موضوعاتی از قبیل تقویت اطلاع رسانی گردشگری در ورودی‌های شهر، تشکیل و پویایی برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند با موضوع گردشگری، اطلاع‌رسانی از دفاتر گردشگری، ارتباط و پیگیری ویزای گردشگری برای سفرهای تعاملی با کشورهای حوزه راه ابریشم و تاکید بر لزوم ایجاد نمایندگی وزارت خارجه در شهر سمنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در این نشست بر همفکری و همکاری هر چه بیشتر با آژانس‌های گردشگری در سطح استان سمنان تاکید شد تا بر محور اتحاد استانی، فعالیت‌های گردشگری به شکل حرفه‌ای تر از گذشته دنبال شود.

علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در این نشست اظهار کرد: شهر سمنان از نظر شهروندی مانند آژانس‌ها و سمن‌های گردشگری و از نظر دستگاهی مانند شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در رویدادهای ملی که در کشور با موضوع گردشگری برگزار می‌شود، حضور فعال داشته باشد و به عنوان نماینده ایران در مجمع شهرهای راه ابریشم نقش آفرینی پررنگ‌تری ایفا کند.

حسین موسوی، رئیس شورای شهرستان سمنان نیز در این نشست با تاکید بر اتحاد استانی، خاطر نشان کرد: سمنان نماینده ایران در مجمع بین‌المللی راه ابریشم است و باید با همکاری و همفکری با بخش خصوصی در سطح استان این عنوان را در بین شهروندان نشان داد.

رضا صباغیان، عضو شورای اسلامی شهر سمنان نیز با اشاره به اینکه ۶۰۰ کیلومتر از راه ابریشم از سمنان می‌گذرد و این اعتماد با وجود رقابت با شهرهای گردشگری به این شهر اختصاص داده شده است، گفت: استان سمنان و شهروندان آن در سطح کشور دارای ظرفیت‌های بالایی هستند و باید با تمام توان از این ظرفیت‌ها در این مجمع بهره گیری کرد.

به گزارش ایمنا، ماه گذشته در نشستی که در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور معاونت این وزارت برگزار شد، سمنان به عنوان نماینده ایران در مجمع شهرهای راه ابریشم تعیین شد.

کد خبر 628804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.