فاطمه و علی در صدر اسامی انتخابی

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: اسامی فاطمه، رستا، زهرا، حلما و آوا برای دختران و اسامی علی، امیرعلی، حسین، آراد و ماهان بیشترین اسامی انتخاب شده برای پسران در ۹ ماه اخیر بوده است.

حسین غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رویکرد ارائه خدمات ثبت احوال، اظهار کرد: رویکرد ارائه خدمات اداره ثبت احوال در سال‌های اخیر از رویکرد سنتی محض به سمت الکترونیک و دولت هوشمند، گام برداشته است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات این سازمان از تولدمحور به اقامت‌محور تغییر یافته است، ادامه داد: در گذشته هر فرد برای دریافت خدمت، باید به مکان صدور شناسنامه خود مراجعه می‌کرد، اما درحال‌حاضر خدمات به صورت یکپارچه ارائه می‌شود و افراد بر اساس محل اقامت خود برای دریافت خدمات حضوری یا غیرحضوری، به ادارات مراجعه می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه پایگاه‌های سنتی ثبت‌احوال کشور به یک پایگاه الکترونیک متمرکز تبدیل شده است و تمام خدمات به صورت یکپارچه ارائه می‌شود، تصریح کرد: تبدیل شیوه‌های دستی آمارگیری به آمارهای دقیق مکانیزه از طریق پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، از سایر خدمات این سازمان در چندین سال گذشته است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۲۹۷ ولادت و ۲۰ هزار و ۳۷ فوتی طی ۹ ماهه سال جاری در استان اصفهان به ثبت رسیده است که شاهد کاهش ۳۰ درصدی میزان مرگ‌ومیر در استان هستیم، خاطرنشان کرد: اسامی فاطمه، رستا، زهرا، حلما و آوا برای دختران و اسامی علی، امیرعلی، حسین، آراد و ماهان بیشترین اسامی انتخاب شده برای پسران طی ۹ ماهه اخیر بوده است.

کد خبر 628793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.