تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی با راه‌اندازی طرح‌های بزرگ کشاورزی

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: راه‌اندازی چند طرح بزرگ کشاورزی در این استان، تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه سوم دی‌_ در جلسه بررسی مشکلات بعضی طرح‌های کشاورزی استان، با اشاره به اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری قطب کشاورزی و دامپروری کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال و درآمد اکثر مردم استان چهارمحال‌وبختیاری از راه کشاورزی و دامپروری است و واحدهای صنعتی بزرگ یا منابع نفتی در این استان وجود ندارد، ضروری است برای رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یا طرح‌های آبزی‌پروری و شیلات اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی افزود: بخش کشاورزی به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تأکید ویژه به بخش شیلات و کشاورزی در استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: پیشرفت‌های حاصله در این حوزه مرهون و مدیون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر دشت‌های شهرستان اردل شیب‌دار است، تصریح کرد: بهترین دشتی که استعداد خوبی برای کشاورزی در این شهرستان را دارد دشت دیناران و طرح تلخاب در بخش میانکوه است.

سلیمانی تاکید کرد: برای دشت خانمیرزا که بخشی از مجوز آب آن صادر شده و در روند قانونی قرار دارد، انتظار داریم اقدام لازم صورت گیرد؛ همچنین جهت رفع مشکل اجرای طرح بهشت‌آباد لازم است مجوز برداشت آب داده شود.

حسین برزگر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز با اشاره به اینکه ایجاد ساختار نظام بهره‌برداری از ضروریات پروژه آبرسانی به دشت دیناران است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود شرکت سهامی زراعی یا شرکت آبداران نیز ثبت شود تا متولی و افرادی که قرار است مجوز برداشت آب برای آنها صادر شود، مشخص باشند.

وی افزود: پس از دریافت مطالعات امکان‌سنجی طرح آبرسانی دشت دیناران از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان، جهاد کشاورزی نسبت به انجام مطالعات شبکه آب‌رسانی در دشت دیناران اقدام خواهد کرد.

کد خبر 628792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.