۱۱۰۰ تیم و نیروی امدادی در جاده‌های اصفهان مستقر شدند/هیچ راهی بسته نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از استقرار ۱۱۰۰ تیم و نیروی امدادی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: هم‌زمان از ابتدای دی‌ماه با ورود سامانه بارشی برف و نفوذ توده هوای سرد، ۴۵۰ تیم امدادی در جاده‌ها و محورهای اصلی و ۷۵۰ نیرو در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه طول راه‌های استان اصفهان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، اظهار کرد: ۴۲ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۷۵۰ نفر نیرو و ۵۵۰ دستگاه ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است.

وی با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات در ۴۴ پایگاه هلال‌احمر و ۲۰۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی بین راهی در اصفهان و کاشان استقرار یافتند، افزود: از شب گذشته با شدت بارش برف در مناطق غرب استان ماشین‌آلات راهداری در ۴۰ نقطه این مناطق برای طرح پیشگیری در حال خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: انبارهای هلال احمر در تمام شهرستان‌های استان با بسته‌های ایمنی و امدادی تقویت شده است و عوامل آتش‌نشانی و خدمات شهری ۱۱۴ شهر و نیز دهیاری روستاهای استان به‌ویژه مناطق غرب و جنوب استان نمک و شن مورد نیاز و طرح‌های پیشگیری از جمع‌شدن آب‌های سطحی را تا پایان زمستان آماده کنند.

ممنوع بودن تردد بدون زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر

وی با اشاره به اینکه تمام راه‌های اصلی شهرستان‌های برف‌گیر باز است و هیچ مشکلی در تردد وسایل نقلیه وجود ندارد، گفت: رعایت قوانین ایمنی رانندگان در روزهای برفی بیش از وضعیت عادی به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی باید بیشتر لحاظ شود و تردد در مسیرهای کوهستانی به دلیل بارش برف و لغزندگی نیازمند مجهز بودن به زنجیر چرخ است.

شیشه‌فروش با اشاره به استقرار ۱۱۰۰ تیم و نیروی امدادی در جاده‌های استان اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه و هم‌زمان با ورود سامانه بارشی برف و نفوذ توده هوای سرد، ۴۵۰ تیم امدادی در جاده‌ها و محورهای اصلی و ۷۵۰ نیرو در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند.

وی افزود: مقرر شده است تا اداره هواشناسی به صورت برخط درباره وضعیت هوای استان اطلاع‌رسانی کند و امداد خودرو نیز در جاده‌ها آماده‌باش است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: توصیه‌های مختلفی در زمینه مصرف بهینه گاز به بخش‌های مختلف ارائه شده است و اعلام کرده‌ایم، با توجه به ادامه وضعیت سرمای هوا، شهروندان اصفهانی توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی داشته باشند. به ادارات و سازمان‌ها نیز بخشنامه شده که با انجام تدابیر ویژه، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

وی با اشاره به تداوم بارش‌های برف و برودت هوا از شهروندان خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، اظهار کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ شرط تردد در جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی است. وزش باد و بروز پدیده مه در جاده‌ها بر میدان دید رانندگان تأثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می‌شود، در این وضعیت لازم است رانندگان در جاده‌ها سرعت خودرو را کاهش دهند تا از بروز هر حادثه‌ای پیشگیری شود.

کد خبر 628757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.