تامین نیروی مورد نیاز مکان‌های مهم بریتانیا از خورشید

چشم‌اندازهای مهم لندن به‌زودی نیروی مورد نیاز خود را از انرژی تجدیدپذیر تولید شده به وسیله یک مزرعه خورشیدی، تامین خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "دورست Dorset" به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های انرژی تجدیدپذیر در بریتانیا قراردادی مبنی بر فروش الکتریسیته خورشیدی با دولت انگلستان امضا کرده است که به دنبال آن، مکان‌های مهم لندن مانند تاور بریج، همپستید هیث و مرکز باربیکان به‌زودی نیروی خود را از خورشید تأمین خواهند کرد. دورست پیش از این نیز در زمینه تأمین انرژی تجدیدپذیر خدمات زیادی در مکان‌های عمومی لندن نظیر مدارس، خانه‌های اجتماعی، فضاهای باز و بازارهای بزرگ ارائه داده است که پیامدهای مثبت زیادی برای شهر و شهروندان در پی داشته است. با این حال، مدیران پایتخت انگلستان ادعا کرده‌اند که پروژه جدید در نوع خود در سراسر بریتانیا بی‌نظیر خواهد بود زیرا تولید بخش اعظمی از نیروی مورد نیاز شهری را به عهده دارد و از این طریق در کاهش انتشار گازهای آلاینده و بحران‌های ناشی از آن نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

تامین نیروی مورد نیاز مکان‌های مهم بریتانیا از خورشید

اقدامات مدیران لندن برای تأمین انرژی پاک

برنامه‌ریزان پایتخت بریتانیا در سال ۲۰۲۰ قراردادی با ولتالیا، تأمین‌کننده بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر در فرانسه، امضا کردند و پس از واریز ۴۰ میلیون پوند به حساب این کمپانی، خواهان بهره‌گیری از یک مزرعه خورشیدی جدید ساخته‌شده به وسیله آن به مدت ۱۵ سال شدند. ساخت مرکز تأمین نیروی کمپانی ولتالیا در لندن به‌تازگی به پایان رسیده و قرار است از یکم ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۵۰ درصد الکتریسیته مورد نیاز شهرداری را تأمین کند. علاوه بر این، نیروی مورد نیاز ساختمان‌های تاریخی شهر مانند گیلدهال، بازار اسمیت‌فیلد و دادگاه اولد بیلی که به عنوان معروف‌ترین دادگاه قضائی جهان شناخته شده است نیز از انرژی خورشیدی فراهم خواهد شد.

تأمین انرژی از طریق مزرعه خورشیدی دورست و کمپانی ولتالیا به کاهش چشم‌گیر انتشار کربن در سراسر بریتانیا منجر خواهد شد، ضمن این‌که تأمین نیرو را با هزینه بسیار کمتر و ایمنی بیشتر نسبت به الکتریسیته معمولی ممکن می‌کند. این اقدام بخشی از رویکرد مدیران بریتانیا در تحقق هدف صفر انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی تا سال ۲۰۲۷ به‌شمار می‌رود که قرار است پس از لندن در سایر شهرهای قلمرو نیز پیاده شود.

کد خبر 628751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.