ضرورت توجه به رادیوداروها در درمان بیماران مبتلا به سرطان

دبیر کمسیون دارو و تجهیزات پزشکی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر دستاوردهای حوزه درمان بیماران مبتلا به سرطان، گفت: دستیابی به فناوری‌هایی از جمله رادیوداروها تبلور دیپلماسی سلامت است، لذا باید دیپلماسی سلامت را حلقه مفقوده قدرت نرم کشور در معادلات جهانی دانست.

پوریا عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جدیدترین دستاوردهای مجموعه پارس ایزوتوپ، اظهار کرد: در قلب پایتخت ایران جوانان بی‌ادعا، به یکی از پیشرفته‌ترین مقوله‌های صنعت پزشکی ورود کردند و دستاوردهای بسیاری در این حوزه به دست آوردند.

وی ادامه داد: فناوری رادیوداروها تبلور دیپلماسی سلامت است، لذا باید این دیپلماسی را حلقه مفقوده قدرت نرم کشور در معادلات جهانی دانست که به دلیل نبود همکاری‌های بین سازمانی تاکنون مغفول مانده است.

دبیر کمسیون دارو و تجهیزات پزشکی سازمان نظام پزشکی با اشاره به نقش مهم رادیوداروها در روند درمان بیماران مبتلا به سرطان، گفت: درمان بیماران مبتلا به سرطان را باید به عنوان یک سیر بالینی دانست، همچنین انکولوژیست‌ها بسته به نوع بیماری از روش‌های شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و در بعضی موارد از رادیو داروها برای درمان بیماران استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: درحال‌حاضر به همت دانشمندان جوان و مدیران کارآمد کشور به جمع محدود تولیدکنندگان این داروها پیوسته‌ایم.

عادلی درباره لزوم همکاری بیشتر بین سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی و مجموعه‌هایی مانند پارس ایزوتوپ، خاطرنشان کرد: عزم و اراده این همکاری‌ها در سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی وجود دارد؛ امیدواریم به‌زودی شاهد همکاری‌های خوب و مؤثری در حوزه‌های مختلف و دستیابی به فناوری‌های نوین دارویی و پزشکی باشیم.

کد خبر 628745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.