تسهیل تردد در معابر اصلی شهر/برف‌روبی با استفاده از سیستم محلول‌پاشی

شهردار زنجان گفت: معابر اصلی شهر برای تردد شهروندان آماده شده است و امیدواریم با اقدامات انجام شده، نخستین برف زمستانی به کام شهروندان شیرین باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _شنبه سوم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم شهرداری برای روزهای برفی، اظهار کرد: برای نخستین‌بار در شهر زنجان به منظور کاهش حجم نمک در سطح خیابان‌ها و عملکرد بهتر، برف‌روبی با سیستم محلول‌پاشی انجام شد.

وی با اشاره به وجود دو کارخانه جدیدالاحداث تولید محلول نمک، افزود: مأموران شهرداری دو بامداد شب گذشته محلول‌پاشی معابر شهر را آغاز کردند و معابر اصلی شهر و بعضی از معابر فرعی به‌طور کامل برای تردد آماده شده است.

شهردار زنجان با اشاره به نمک‌پاشی نقاط حساس شهر ادامه داد: از کمترین میزان نمک استفاده می‌کنیم و روش محلول‌پاشی برای تسهیل در تردد شهروندان پاسخگو بوده است.

فیروزفر با اشاره به اهمیت سامانه ۱۳۷ شهرداری برای پاسخگویی به شهروندان و وجود شماره‌های مستقیم همکاران شهرداری در سایت این مجموعه، خاطرنشان کرد: از همشهریان درخواست دارم در صورت ادامه‌دار شدن بارش برف خودروهای خود را در کنار خیابان و معابر اصلی پارک نکنند تا خللی در برف‌روبی و محلول‌پاشی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: احداث دو کارخانه تولید محلول یخ‌زدا به شهرداری جهت حفاظت از آسفالت معابر با کاهش استفاده از شن و نمک کمک می‌کند، اما حذف کامل شن و نمک در حال حاضر مقدور نیست.

شهردار زنجان از بازگشایی جاده گاوازنگ در مسیر مزار شهدای گمنام توسط نیروهای اداره خدمات شهری شهرداری خبر داد و گفت: با ارزیابی‌های به عمل آمده در مجموع ۱۷۹ دستگاه از ماشین‌آلات برف‌روبی شهرداری وارد فاز عملیاتی می‌شود و پیش‌بینی شده است ۳۳ میلیارد تومان صرف برف‌روبی شهر شود.

فیروزفر با اشاره به خرید تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، افزود: ۸۹۴ نیرو در فصل زمستان به‌صورت شیفت‌بندی آماده‌باش خواهند بود و در مواقع ضروری این تعداد به ۲۵۰۰ نفر خواهد رسید.

کد خبر 628730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.