چشم‌انداز فعالیت صنف پیرایشگران روشن است

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: آرایشگری ازجمله مشاغلی است که آرایشگر در آن به‌طور دائم در تعامل و برقراری ارتباط مستمر با مشتری است و بر همین اساس، افراد باید در کنار آموزش‌های سخت، آموزش‌های نرم را نیز فراگیرند تا به‌عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای شناخته شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور امروز _ شنبه سوم دی _ در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز فنی حرفه‌ای و اتحادیه آرایشگران شهرستان لنجان، اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم بازار کار به‌ویژه مشاغل تخصصی همچون آرایشگران و پیرایشگران، فعالیت نیروی کار ماهر، متخصص و آموزش‌دیده است و باید بپذیریم که در رشته‌های پرتقاضا افرادی که مهارت کافی و لازم را فراگرفته‌اند، کمتر از دیگر افراد در معرض بیکاری قرار دارند.

وی افزود: اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران به‌دلیل نوع فعالیت صنفی و گستردگی آن ظرفیت جذب زیاد جوانان را در بازار کار دارد و چنانچه آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شود، می‌توان امکان رقابت سالم را در این حوزه فراهم کرد تا فضای توسعه پایدار این‌گونه مشاغل به‌وجود آید.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه بر اساس قانون، بخشی از وظایف اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران برگزاری کلاس‌های آموزشی است، تصریح کرد: شبکه بزرگ صنفی، شبکه‌ای بسیار ارزشمند به‌شمار می‌آید و با توجه به تعداد زیاد اعضای زیرمجموعه اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران در مسیر افزایش تعاملات فنی و حرفه‌ای با این اتحادیه گام برداشتیم و امضای این تفاهم‌نامه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه شغل آرایشگری ازجمله مشاغل پرتلاطم و نیازمند تمرکز، انرژی زیاد و مهارت است، ادامه داد: با توجه به نوع فعالیت آرایشگران، افراد فعال در این شغل باید همواره در حال آموزش و یادگیری باشند تا علاوه بر به‌روز بودن، با بررسی اتفاقات این صنعت جذاب، قدرت رقابت سالم با دیگر فعالان این‌گونه مشاغل را داشته باشند.

ملک‌پور اضافه کرد: آرایشگری ازجمله مشاغلی است که به‌طور دائم در تعامل و برقراری ارتباط مستمر با مشتری بوده و بر همین اساس، افراد باید در کنار آموزش‌های سخت، آموزش‌های نرم را نیز فراگیرند تا به‌عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای شناخته شوند.

وی چشم‌انداز صنف آرایشگران و پیرایشگران را بسیار روشن دانست و گفت: برای نوشتن مفاد این تفاهم‌نامه آسیب‌شناسی دوران گذشته انجام شده و چالش‌های آموزشی پیش روی اعضای زیرمجموعه اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران شهرستان لنجان را نیز در نظر گرفته‌ایم؛ به گونه‌ای که با تکیه بر سیاست‌های تعریف‌شده می‌توان به ترویج فرهنگ مهارت در جامعه و رفع نیازهای بازار کار به نیروهای متخصص و ماهر کمک کرد.

کد خبر 628707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.