فولاد_ذوب‌آهن/ نکو در پی بازگشت به چرخه مدعیان؛ گاندوها در اندیشه هت‌تریک پیروزی

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۷ امروز در قالب هفته سیزدهم لیگ‌برتر، برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان، امروز _شنبه سوم دی‌ماه_ در چارچوب چهارمین دیدارِ روز اول از رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ‌برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس، از ساعت ۱۷ در ورزشگاه خالی از تماشاگر فولادآرنا به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت.

کوبل‌داوری

مصاف تیم‌های فولاد و ذوب‌آهن با قضاوت سیدوحید کاظمی به انجام خواهد رسید؛ همچنین علیرضا ایلدرم و فرهاد فرهادپور کمک‌های اول و دوم وی هستند؛ مجتبی افرا داور چهارم و مسعود مرادی به‌عنوان ناظر بازی انتخاب شده‌اند.

شرایط فولاد و ذوب‌آهن در جدول رده‌بندی

فولاد خوزستان در پایان هفته دوازدهم با سه‌امتیاز مهمی که به‌دست آورد ۱۵ امتیازی شد و در جایگاه دهم جدول ایستاد؛ اما ذوب‌آهن هم‌اکنون با ۱۶ امتیاز در رده هفتم لیگ‌برتر قرار گرفته است. شرایط دو تیم از لحاظ روحی و روانی به یکدیگر نزدیک است و از لحاظ امتیازی هم فقط یک‌امتیاز با یکدیگر فاصله دارند که ممکن است پس از پایان بازی امروز منجر به تغییرات عمده‌ای در جدول لیگ شود.

فولادی‌های متحول‌شده و گاندوهای سرسخت

تا قبل از اینکه یک‌سوم لیگ‌برتر سپری شود فولاد خوزستان در شرایط بسیار بهتری قرار داشت و باتوجه به ستاره‌هایی که در اختیار دارد به‌هیچ عنوان انتظار نمی‌رفت سه‌باخت متوالی را متحمل شوند، از سوی دیگر گاندوها همیشه در فرمی نرمال قرار داشته‌اند و مدت‌های طولانی است که نه وارد بحران می‌شوند و نه در اوج هستند. مقداری حواشی بابت سرمربیگری جواد نکونام در تیم‌ملی آنان را به رده‌های پایینی لیگ رساند و شاگردان تارتار با خیالی آسوده به‌نوبت اکثر مدعیان را متوقف می‌کنند.

فولاد _ ذوب‌آهن/ نکو در پی بازگشت به چرخه مدعیان؛ گاندوها در اندیشه هت‌تریک پیروزی

خوزستانی‌ها پس از سه شکست متوالی و دور از انتظار به نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی، با خاتمه‌یافتن جام‌جهانی و تعطیلات لیگ‌برتر، با خوش‌شانسی فراوان به تور بدترین و پرحاشیه‌ترین تیم لیگ برخورد کرد و با پیروزی ۴ بر یک مقابل نفتی‌های ام. آی. اس به ناکامی‌های پی‌درپی پایان داد.

ذوب‌آهن نیز قبل از تعطیلی لیگ، به گل‌گهر و استقلال باخته بود و در شرایطی کاملاً مشابه با فولاد، نفت مسجدسلیمان را در خانه با ۵ گل تحقیر کرد تا به ریل پیروزی‌ها بازگردد، هفته گذشته هم در اولین بازی پس از شروع‌مجدد لیگ‌برتر، با شلیک دیدنی صادق صادقی، سه‌امتیاز بازی برابر آلومینیوم اراک را در جیب خود گذاشت.

سه‌امتیاز مهم سهم کدام‌یک می‌شود؟

شاگردان نکونام با پیروزی در بازی هفته گذشته جایگاه دهمی را تثبیت کردند و در طرف مقابل گاندوها دو پله در جدول بالاتر رفتند؛ اما نتیجه بازی امروز برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که پیروز میدان می‌تواند دست‌کم برای مدتی‌کوتاه دو الی سه رده در جدول رده‌بندی صعود کند. مساوی هم قاعدتاً به‌درد هیچ‌کدام نمی‌خورد اما احتمال رخ‌دادن آن بسیار شدید است.

اردوی خوب فولاد در دبی؛ ذوبی‌ها بدون سفر خارجی

البته یک‌تفاوت میان دو تیم وجود دارد؛ فولادی‌ها در تعطیلات لیگ‌برتر به دبی امارات رفتند و اردویی را به‌علاوه دیدارهای تدارکاتی در خارج از کشور برپا کردند؛ البته باید متذکر شد شهاب گردان، آیاندا پاتوسی، و اشکان دژاگه غایبان این اردوی فولادمردان بودند، وریا غفوری نیز دیرتر از کاروان تیم به دبی اضافه شد؛ اما تارتار و شاگردانش فقط به تهران سفر کردند که همین موضوع موجب ناراحتی مهدی تارتار شده بود چرا که نتوانستند به‌خوبی آماده ادامه بازی‌های لیگ‌برتر شوند و همین می‌تواند در بازی‌های آینده این تیم‌ها تأثیرگذار باشد.

فولاد _ ذوب‌آهن/ نکو در پی بازگشت به چرخه مدعیان؛ گاندوها در اندیشه هت‌تریک پیروزی

تقابل فولاد - ذوب‌آهن در تاریخ لیگ‌برتر

فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان تاکنون در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر، ۴۰ مرتبه به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که فولاد ۹ پیروزی دارد و ۱۴ بازی با تساوی به پایان رسیده؛ ضمن اینکه ذوب‌آهن با ۱۷ برد آمار کاملاً موفق‌تری داشته است. از مجموع این تعداد بازی‌ها، ۲۰ بازی در اهواز برگزار شده که حاصل آن ۵ برد برای فولادمردان، ۷ برد برای گاندوها و ۸ بار هم تقسیم‌امتیازات بوده است.

آمار اخیر دیدارهای دو تیم به‌سود فولاد

در ۵ بازی آخر دو تیم، فولاد خوزستان سه پیروزی به‌ثبت رسانده و ذوب‌آهن فقط یک‌مرتبه برنده از زمین خارج شده است، همچنین یک‌تساوی هم برای دو تیم رقم خورده که البته تنها پیروزی ذوبی‌ها به فصل گذشته برمی‌گردد که در همین خوزستان برابر فولاد کامبک زدند و با گل‌های سعید باقرپسند و محمدامین درویشی برنده از زمین خارج شدند.

فولادآرنا همانند ۸۰٪ ورزشگاه‌ها: بدون‌تماشاگر

لازم به ذکر است تا این لحظه هیچ خبر و شنیده‌ای مبنی‌بر اخذ مجوز حضور هواداران در ورزشگاه فولادآرنا از شورای‌تامین استان خوزستان و سازمان‌لیگ منتشر نشده و به‌جز تقابل تراکتور و مس کرمان در یادگار امام تبریز، سایر بازی‌های لیگ ازجمله جدال فولاد و ذوب‌آهن بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

کد خبر 628691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.