تخلیه روان‌آبها در آبادان با ۶۰ پمپ در حال انجام است

 شهردار آبادان گفت: روان‌آبهای متأثر از باران توسط ۲۷ سپتیک و ۶۰ پمپ از سطح شهر در حال تخلیه هستند.

به گزارش ایمنا، یاسین کاوه‌پور شامگاه امروز_جمعه دوم دی‌ماه اظهار کرد: نیروهای شهرداری آبادان در حالت آماده‌باش هستند و آمادگی لازم برای رفع آب‌گرفتگی معابر در اثر بارندگی‌ها وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی و آب‌گرفتگی در برخی از خیابان‌ها و معابر نیروهای شهرداری در آمادگی کامل در حال تخلیه روان آب‌ها هستند.

شهردار آبادان گفت: همه سازمان‌های مرتبط این شهرداری، پرسنل و ماشین‌آلات آمادگی کامل داشته و در صورت وجود هرگونه مشکل در شهر به صورت عملیاتی وارد صحنه می‌شوند.

کاوه‌پور با اشاره به لایروبی کانال دفع آب‌های سطحی لایروبی در آبادان گفت: مسیر عبور فاضلاب، ایجاد و به‌روز رسانی ایستگاه‌های پمپاژ، به کارگیری پمپ‌های مکنده و لجن‌کش از جمله اقدام‌های صورت گرفته توسط شهرداری آبادان برای به حداقل رسیدن مشکل آب‌گرفتگی معابر است.

وی اظهار کرد: معاونین شهرداری، مدیران مناطق سه‌گانه و سازمان‌های تابعه همراه با زیر مجموعه آنها به صورت آماده‌باش با استفاده از امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شهر مستقر هستند تا آب‌گرفتگی به حداقل برسد.

فرماندار ویژه آبادان نیز گفت: تمام مدیران شهرستان در منطقه در طول ۷۲ ساعت آینده، ابلاغ آماده‌باش به اعضای شورای اداری شهرستان به‌ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان و مرتبط اعلام شده است.

احسان عباسپور افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید با حداکثر توان در خدمت ستاد مدیریت بحران شهرستان باشند.

وی افزود: شهرداری، آبفا، دانشگاه علوم پزشکی، برق، مخابرات، گاز، هلال احمر در تعامل صددرصد با ستاد مدیریت بحران بر کاهش حداکثری مشکلات احتمالی پس از بارندگی اهتمام بورزند.

فرماندار ویژه آبادان تاکید ویژه بر الزام به عدم قطعی برق، آب، گاز و تلفن شهروندان در هنگام بارندگی داشت. وی در این خصوص، گشت‌های شبانه روزی ادارات ذکر شده رو ملزم به پایش مستمر تجهیزات شهری و روستایی خود کرد.

عباسپور همچنین بر تعامل شهرداری و آبفای آبادان نسبت به رصد و کنترل کانال‌ها و دفع آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: شهرداری‌های آبادان، اروندکنار و چوئبده و بخشداری‌های اروندکنار و مرکزی در آماده‌باش کامل هستند.

عباسپور افزود: تمام تلاش ما برای بارندگی‌های ذکر شده، به حداقل رساندن مشکلات شهروندان عزیز در این خصوص است.

گفتنی است، بارندگی شدید باعث آب‌گرفتگی در مناطق شهر از جمله ذوالفقاری، هسته مرکزی و جمشیدآباد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 628685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.