سپاهان-نفت مسجدسلیمان / پذیرایی از قعرنشین در نقش جهان

تیم فوتبال سپاهان پس از دو تساوی بدون گل متوالی در خانه به مصاف تیم قعرنشین جدول می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _شنبه سوم دی‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال؛ جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و نفت مسجد سلیمان

شنبه سوم دی‌ماه ساعت ۱۵

ورزشگاه: نقش جهان

داور: کوپال ناظمی

آخرین رویارویی: سپاهان ۴- نفت مسجد سلیمان یک

پخش زنده: شبکه اصفهان، شبکه ورزش

سپاهان به دنبال بازگشت به ریل پیروزی

تیم فوتبال سپاهان پس از دو تساوی خارج از خانه ناامیدکننده مقابل مس رفسنجان و ملوان، امروز برای جبران مافات به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رود. شاگردان مورایس در حالی میزبان نفت هستند که با از دست دادن چهار امتیاز در دو بازی قبلی رتبه دوم را با رتبه چهارم عوض کردند و با صدر جدول اختلافی چهار امتیازی پیدا کردند.

سپاهان درحال‌حاضر ۲۱ امتیازی است و در پایان هفته سیزدهم در خوش‌بینانه‌ترین حالت در صورت توقف گل‌گهر و شکست استقلال مقابل رقبا، می‌تواند تا رتبه دوم صعود کند. با این حال طلایی‌پوشان باید حسرت امتیازاتی را بخورند که در هفته اخیر از دست دادند زیرا در صورت پیروزی برابر ملوان در بازی قبل، حالا شانس صدرنشینی هم داشتند.

شاگردان مورایس در این فصل امتیازات زیادی را به دلیل بی دقتی در زدن ضربات آخر و گل نکردن موقعیت‌های مسلم از دست دادند و چه بسا اگر امتیازات دیدارهایی مثل بازی با گل‌گهر و ملوان را از دست نمی‌دادند حالا در صدر جدول حضور داشتند.

جدال با نفت مسجد سلیمان به نظر برای سپاهان بهترین موقعیت برای بازگشت به ریل پیروزی است؛ البته در صورتی این پیروزی احتمالی ارزشمند است که چند هفته ادامه داشته باشد و در نهایت با صدرنشینی همراه باشد.

نفت مسجد سلیمان و ۹ گل خورده در دو بازی آخر

اوضاع در اردوگاه رقیب سپاهان اصلاً جالب نیست. این تیم که پس از شکست مقابل پرسپولیس در هفته ششم به سرعت به سمت قعر جدول رفت، هفته گذشته بالاخره قعر جدول را حس کرد و به نظر نمی‌رسد حداقل این هفته از رتبه انتهایی فاصله بگیرد. نفت مسجد سلیمان طی دو هفته اخیر لیگ برتر به ترتیب از ذوب‌آهن ۵ گل و از فولاد ۴ گل دریافت کرده است و حالا در بازی با سپاهان در نقش جهان نیز احتمالاً سناریویی مشابه در انتظار این تیم خواهد بود.

اما مهم‌ترین خبر پیرامون نفت مسجدسلیمان در روزهای اخیر، تغییر مدیرعامل و سرمربی این تیم پس از شکست هفته گذشته مقابل فولاد بوده است. بازی با فولاد آخرین حضور رضا مهاجری روی نیمکت این تیم بود و حالا ابراهیم اشکش به عنوان سرمربی جدید این تیم از بازی با سپاهان روی نیمکت این تیم می‌نشیند، همچنین ابوذر شجاعی جانشین ابراهیم یزدی مدیرعامل این باشگاه شد.

نفت هرچند شروعی خوب در فصل جاری داشت اما از اواسط نیم‌فصل اول به دلیل مشکلات مالی روند نزولی در پیش گرفت و هفته به هفته با شکست‌های سنگین اوضاع بدتری پیدا کرد. با این وجود نفت اگر بخواهد به بازی‌ها برگردد فرصت خوبی تا انتهای فصل دارد و نمی‌توان همه چیز را در مورد این تیم تمام شده دانست، به خصوص اینکه از نظر مهره این تیم شرایط بدی ندارد و در ترکیب این تیم نام‌های تأثیرگذاری به چشم می‌خورد.

تقابل دو سپاهانی سابق با طلایی‌پوشان

در ترکیب نفت مسجدسلیمان، دو بازیکن حضور دارند که از تیم‌های پایه سپاهان فوتبال را آغاز کردند و اتفاقاً در این فصل هم از خوب‌های نفت مسجد سلیمان بوده‌اند. یکی امیرحسین کریمی که در پست هافبک میانی بازی می‌کند و دیگری رضا دهقانی است که شاید برخی از هواداران سپاهان به دلیل جدایی او از این تیم به مقصد پرسپولیس دل خوشی ندارند.

در هر صورت دهقانی که با هدف بازی در ترکیب فیکس پرسپولیس از سپاهان جدا شد، حالا در قواره بازیکن تیم قعر جدول به نقش جهان بازمی‌گردد، اتفاقی که هرگز دوست نداشت رخ بدهد. کریمی و دهقانی که شاید طی سال‌های قبل به دلیل تراکم بازیکنان اسمی در سپاهان فرصت زیادی برای بازی در این تیم را پیدا نکردند، امروز مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند و امیدوارند خوش بدرخشند.

سپاهان به دنبال برد هفتم در یازدهمین جدال

سپاهان و نفت مسجد سلیمان در حالی برای یازدهمین بار برابر یکدیگر قرار می‌گیرند که از ۱۰ جدال قبلی، سپاهان در ۶ دیدار پیروز بوده و نفت مسجد سلیمان تنها یک بار موفق به شکست سپاهان شده است.

ترکیب احتمالی

سپاهان در حالی به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رود که یاسین سلمانی را همچنان به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد مانوئل فرناندز نیز مانند بازی قبلی شرایط بازی نداشته باشد. در سوی دیگر در نفت مسجد سلیمان علی عبدالله زاده به دلیل اخراج در بازی قبلی، مقابل سپاهان غایب خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، امید نورافکن، الویس کامسوبا، فرشاد احمد زاده و شهریار مغانلو

نفت مسجدسلیمان: سعید جلالی‌راد، علیرضا دغاغله، عقیل کعبی، مسلم مجدمی، مجتبی مقتدایی، میثم نقی زاده، امیرحسین کریمی، اسماعیل بابایی، سامان نریمان جهان، رضا دهقانی و پیمان میری

کد خبر 628678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    0 1
    سپاهان میبره