لزوم برگزاری سالانه جشنواره تئاتر بسیج

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر حمایت از هنر و هنرمندان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بسیج به‌صورت سالانه یک ضرورت است.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز_ جمعه دوم دی‌ماه در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج اظهار کرد: در عصر فرهنگ و رسانه قرار داریم و فعالیت‌های این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تقدیر از تلاش هنرمندان در این جشنواره، پیروزی انقلاب اسلامی را یک عصر جدید در حوزه فرهنگ و هنر دانست و افزود: انقلاب اسلامی در سایه‌سار هدایت‌های الهی به وقوع پیوست و تمدن غربی با تمدن ایرانی اسلامی همواره متفاوت بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در دوره‌ای که هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی آغازگر آن است، شما هنرمندان نقش‌آفرین آن محسوب می‌شوید و شاهد یک درخشش بی‌نظیر و بی‌بدیل برای بشریت است.

وی گفت: فعالیتی که در بسیج به عنوان هنر مورد نظر است کاری است که از ملت بزرگ ایران انتظار آن می‌رود.

وی افزود: بسیج به‌عنوان یک تفکر در بین ملت بزرگ است و این نهاد انقلابی یک سازمان نیست، بلکه بسیج یک تفکر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر حاضر را به عنوان عصر فرهنگ، هنر و رسانه نام برد و اظهار کرد: اگر رسانه یک ابزار تلقی شود این عصر، به عنوان عصر فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته بشریت عصرهایی بود که با فرهنگ مانند دوره رنسانس آغاز شد، گفت: دوره رنسانس به‌عنوان دوره تجدید حیات فرهنگ و هنر معرفی شده است، اما چون انسان‌های آغازگر آن دوران خود را بی‌نیاز از هدایت الهی دانستند علی‌رغم خلق آثار فراوان و انتشار عقاید، آرا و نظریات متنوع و تولید مکاتب فلسفی، سیاسی و اقتصادی متعدد امروز به جایی رسیده‌اند که مشاهده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسیج هنرمندان را گسترش یک تفکر در جامعه هنری کشور برشمرد و افزود: بسیج هنرمندان به‌عنوان علمدار یک تفکر در بین جامعه هنری برجسته به همه فنون و سجایای اخلاقی در بین هنرمندان و مجهز به روش‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها و ابزار هنری جدید است.

سلیمانی با تأکید بر حمایت از جامعه هنری، گفت: حمایت از هنرمندان وظیفه همه دستگاه‌های مسئول در این عرصه از جمله سازمان بسیج مستضعفین است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: هنرمندان از سوی سازمان بسیج نگران نباشند و بیش از گذشته در خدمت هنرمندان خواهیم بود.

ضرورت برگزاری سالانه جشنواره سراسری تئاتر بسیج

وی برگزاری یک سالانه شدن جشنواره سراسری تئاتر بسیج را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به این همه ظرفیت برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بسیج به‌صورت سالانه یک ضرورت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بخشی از استعدادهای تئاتر کشور است، خاطرنشان کرد: تئاتر در کشور ایران اسلامی همان گونه که شما پرچمدار و میدان‌دار این عرصه هستید بسیار ظرفیت‌های گسترده‌تر و وسیع‌تری دارد و می‌تواند زیربنا پرورش هنرمندان بزرگ و الگو در عرصه جهانی شود.

سلیمانی با بیان اینکه این مسیر مورد توجه ویژه قرار دارد، تصریح کرد: این عرصه باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و هزینه کردن در این عرصه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و اگر مشکلاتی هم وجود دارد و قابل برطرف شدن است..

تدوین نقشه راه هدفمند با چشم‌انداز روشن در عرصه هنر تئاتر

وی با تأکید بر تدوین نقشه راه هدفمند با چشم‌انداز روشن در عرصه هنر تئاتر گفت: این مهم باید با همکاری و تکیه به اندیشه‌ورزی هنرمندان تئاتر طراحی شود و در نظر گرفته شود و بسیج مستضعفین هم از آن حمایت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: انقلاب اسلامی یک سرفصل جدید در تاریخ ملت ایران است، این ملت امروز به‌عنوان یک ملت بزرگ، قوی و قابل ستایش در عرصه جهان شناخته می‌شود، بدون تردید ملت ایران فرهنگی‌ترین ملت دنیا است، این نه به سبب این است که ما عضو کوچکی از این ملت بزرگ هستیم، بلکه بر اساس ادله روشن‌تر از آفتاب و قابل استناد و ارائه و قابل تکیه است.

سلیمانی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران قادر است مشکلات خود را حل کند و در سطح جهان نمونه باشد، به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر که نمونه بوده و خواهد بود و تجلیات هنری ملت ایران جلوه می‌کند از جمله در عرصه تئاتر با رویکردی که در نسل جوان هنرمند اتخاذ شده و همه دستگاه‌ها و مسئولان پشتیبانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این عرصه رهبر معظم انقلاب اسلامی به هنرمندان عزیز توجه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: برجستگی‌هایی که شخصیت مقام معظم رهبری از جنبه‌های مختلف به ویژه جنبه فرهنگ و هنر وجود دارد و انس و الفتی که با هنرمندان دارند، نشان از توجه ایشان به عرصه هنر و هنرمندان است و این مهم برای همه مسئولان یک درس و تکلیف است.

گفتنی است، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با عنوان سودای عشق بیست‌وهشتم آذرماه در بوشهر آغاز به کار کرد و مراسم پایانی جمعه با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور و معرفی برگزیدگان برگزار شد.

منبع: مهر

کد خبر 628671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.