تغییرات بزرگ بروکسل در سیستم حمل‌ونقل عمومی

شهرداری بروکسل با حمایت مالی بانک سرمایه‌گذاری اروپا، تغییرات چشمگیری را در بهبود سیستم حمل‌ونقل شهری در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) از یک تغییر بزرگ در سیستم حمل‌ونقل عمومی بروکسل خبر داد. EIB مبلغ ۴۷۵ میلیون یورو به منظور بهبود کیفیت و پایداری سیستم حمل‌ونقل عمومی تحت طرح حمایتی جابه‌جایی موسوم به Good Move (حرکت خوب) اعطا کرده است.

Good Move یک استراتژی چند سطحی برای انطباق ترافیک در بروکسل است که بخش‌هایی از آن در آگوست ۲۰۲۲ معرفی شد. به طور خاص، شهرداری بروکسل جریان وسایل نقلیه را در مرکز پایتخت بلژیک سازماندهی مجدد کرد تا خیابان‌های فرعی ساکت‌تر و تمیزتر باقی بماند. با این حال، این تصمیم باعث اعتراضات گسترده شد و مقامات محلی مجبور به عقب‌نشینی از این سیاست شدند.

اکنون، بروکسل قصد دارد کیفیت حمل‌ونقل عمومی را با اتوبوس‌های جدید، تراموا و توسعه مترو افزایش دهد. با این حال، این جاه‌طلبی با حمایت مالی EIB و تعهد کربن از سوی مقامات برای کاهش ۳۹ درصدی سطح CO2 در مقایسه با سال ۲۰۱۰، تا سال ۲۰۳۰ همراه شده است.

تغییرات بزرگ بروکسل در سیستم حمل‌ونقل عمومی

طبق بیانیه رسمی مقامات، طرح Good Move و کمک مالی EIB با هدف جذاب‌تر کردن حمل‌ونقل عمومی نسبت به خودروها است. بعضی از ایده‌ها برای انجام این کار عبارتند از: سریع‌تر، تمیزتر، ساکت‌تر و راحت‌تر کردن حمل‌ونقل عمومی با کاهش فضاهای پارکینگ، گسترش خطوط اتوبوس و معرفی انواع وسایل حمل‌ونقل الکتریکی.

به طور خاص، این وام به پوشش ۹۴ اتوبوس برقی جدید، ۹۰ تراموا و ۴۳ قطار مترو و همچنین تجدید ۶۳ کیلومتر مسیر شبکه‌های تراموا و متروی موجود کمک می‌کند. همچنین، ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی ترامواها و قطارهای متروی جدید را پوشش خواهد داد.

رودی وروورت، وزیر و رئیس منطقه بروکسل در بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که مشارکت بین پایتخت بلژیک و EIB یک توافق تاریخی بود. وی همچنین خاطرنشان کرد که این امر تعهد منطقه را برای دسترسی بیشتر حمل‌ونقل عمومی نسبت به وسایل نقلیه شخصی، بهبود کیفیت هوا، افزایش استانداردهای زندگی و انتقال پایداری تقویت می‌کند.

کد خبر 628666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.