آتش‌نشانی شهرداری با کمبود نیروی انسانی مواجه است

شهردار خمین گفت: با توجه به دامنه عملکرد اداره آتش‌نشانی شهر باید حداقل ۲۷ آتش‌نشان تخصصی داشته باشیم، اما تنها چهار نیرو داریم که بسیار کم است و باید برای جذب نیرو چاره‌اندیشی شود.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات آتش‌نشانی شهرداری خمین کمبود نیروی انسانی است، اظهار کرد: تعداد نیروهای آتش‌نشانی نسبت به سطح شهر و دامنه عملکرد اداره بسیار کم است و باید برای جذب نیرو چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: به طور معمول در سوانح جاده‌ای اداره آتش‌نشانی شهرداری خمین در محل حضور می‌یابد، نسبت به اطفای حریق اقدام و به افراد سانحه‌دیده یا گیر افتاده در تصادفات کمک می‌کند.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: اداره آتش‌نشانی شرح وظایف بسیار گسترده‌ای را بر عهده دارد و از اطفای حریق در منازل که مهمترین وظیفه اداره آتش‌نشانی است تا وظایف بسیار کوچک مانند به دام انداختن مار یا حیوان‌های موذی در منازل را پوشش می‌دهد.

احمدی تصریح کرد: شهروندان با تماس ۲۴ ساعته با شماره تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی می‌توانند موارد آتش‌سوزی را به اداره گزارش دهند تا در اسرع وقت مسئولان و کارکنان آتش‌نشانی در محل حادثه حضور به‌هم رسانند.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات در سطح شهر به‌خصوص در ایام چهارشنبه‌سوری که تعداد سوانح و حوادث آتش‌سوزی زیاد است، شهروندان تماس‌های زیادی با ایستگاه آتش‌نشانی می‌گیرند؛ لذا ممکن است حضور کارکنان آتش‌نشانی با کمی تأخیر انجام شود.

شهردار خمین ادامه داد: شهرداری تنها چهار ماشین آتش‌نشانی دارد و ممکن است این ماشین‌ها در حادثه باشند و به حادثه بعدی با تأخیر برسند؛ لذا از شهروندان درخواست داریم زمانی که تعداد حوادث آتش‌سوزی در سطح شهر زیاد است، مواردی که بزرگ‌تر و حادثه‌خیز است را به آتش‌نشانی اطلاع دهند تا در صورت تماس با سامانه ۱۲۵ کارکنان بتوانند در اسرع وقت در محل حادثه حاضر شوند.

احمدی گفت: در تصادفات اگر فردی در ماشین گیر افتاده باشد، بهترین راهکار تماس با سامانه ۱۲۵ و اطلاع‌رسانی به اداره آتش‌نشانی شهرداری جهت حضور در محل و کمک به فرد آسیب‌دیده است.

وی افزود: سقوط در چاه و ریزش آوار خانه‌ها روی افراد از مواردی است که اداره آتش‌نشانی می‌تواند در محل حاضر شود و به حادثه‌دیدگان کمک کند.

کد خبر 628641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.