فقدان نشاط و تحرک در اردبیل مشکل جدی است

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر اردبیل گفت:دستگاه‌های اجرایی از نشاط خلاقیت و تحرک فاصله گرفته‌اند و به روزمرگی دچار شده‌اند . نبود نشاط و تحرک در شهر اردبیل یک مشکل جدی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا میرمحمد سیدهاشمی امروز_ جمعه دوم دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست مشترک اعضای شورای شهر با علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با انتقاد از اینکه نمایندگان مردم در شورای شهر هیچ نقشی در اجرای طرح‌های مسکن دولت ندارند، اظهار کرد: هیچ‌یک از اعضای شورای شهر در شورای عالی مسکن عضو نیستند و کسی تاکنون هیچ نظری از شورای شهر در اجرای این طرح نپرسیده است.

وی ادامه داد: قوانینی در سال‌های گذشته برای انسجام شوراها و شهرداری‌ها وضع شده است، اما یکپارچه سازی مدیریت شهری بر محور آن اتفاق نیفتاده است. بنابراین شورای شهر در برنامه‌های کلان شهری دچار مشکل شده است که در مجلس می‌توانید در راستای یکپارچه سازی مدیریت شهری، موارد قانونی را لحاظ کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بسیاری از مدیرهایی که منتصب شده‌ اند گاهاً توان هم‌پا بودن و همکاری با شخص نایب رئیس مجلس در انجام وظایف را ندارند و در امر پیگیری مکرر و تعهد از توان و پتانسیل لازم بی بهره بوده و این یک ضعف در همراهی با نمایندگان هستند.

وی با بیان اینکه در طول یک‌ونیم سال گذشته شورای شهر اقدامات ارزشمند و زیربنایی انجام داده است که شاید مشهود نباشد، تصریح کرد: اما بعداً شاهد آثار آتی آنها خواهیم بود. بازنگری طرح جامع، تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش و تسهیل سرمایه گذاری و عمران شهری از جمله عملکرد قابل مشاهده در دراز مدت است.

سیدهاشمی در خصوص کار ارزشمند مجلس در درآمد پایدار شهرداری‌ها افزود: لازمه تحقق این امر حمایت نیکزاد از شهرداری‌ها است و راه‌اندازی شهر هوشمند و شهر الکترونیک که خود دولت نیز پیگیر این امر است، هزینه زیادی دارد و ضروری است در ابتدا زیر ساخت‌های این موضوع فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی از نشاط خلاقیت و تحرک فاصله گرفته‌اند و به روزمرگی دچار شدند، نبود نشاط و تحرک در شهر اردبیل یک مشکل جدی است.

کد خبر 628628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.