سهم پالایشگاه اصفهان در رفع معضل اشتغال

یک دکترای شیمی آلی گفت: اگر پالایشگاهی مانند اصفهان همواره ارتقا می‌یافت یا به‌روزرسانی می‌شد و سیستم جذب کارمند از طریق استارت‌آپ در آن وجود می‌داشت، شاید کمتر با معضل اشتغال فارغ‌التحصیلان در این شهر مواجه می‌بودیم.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه پتروشیمی در کشور و اهمیت این صنعت، اظهار کرد: مبحثی که تحت عنوان پتروشیمی شناخته می‌شود، همواره در کنار پالایش قرار داشته است.

وی افزود: فرآیندهایی که تحت عنوان پترو در پالایشگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است و معمولاً به قسمت‌های مختلف و بسیاری تقسیم‌بندی می‌شود.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: از بخش‌های پتروشیمی می‌توان به قسمت حلال‌ها، بنزن، بنزین و حوزه‌های مختلف پالایشگاه اشاره کرد که هر یک از این بخش‌ها، کارشناسان مربوط به خود را دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهیمت پتروشیمی و پالایشگاه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا دانش‌آموزان و حتی دانشجویان در قالب اردوهای علمی از این مراکز به‌ویژه پالایشگاه اصفهان بازدید داشته‌باشند.

یوسفی با اشاره به جایگاه پالایشگاه اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان را می‌توان جزو سه مرکز برتر قاره آسیا در نظر گرفت؛ این پالایشگاه وضعیت بسیار مطلوبی دارد، اما متأسفانه ارتقا نیافته که این موضوع طی سال‌های گذشته، بیکاری فارغ‌التحصیلان را در پی داشته است.

این دکترای شیمی آلی تاکید کرد: به‌طورکلی تاکنون انتقادهای بسیاری نسبت به شرایط کشور در حوزه‌های مختلف شده است، اما به هیچ عنوان از صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های کشور انتقادی صورت نگرفته و نارضایتی وجود ندارد.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع اصول کار پالایشگاه مشخص است و رفرنس و فلوچارت این سازمان‌ها به نحوه صحیحی نوشته شده است، همچنین از نظر کارکرد و درآمد پالایشگاه‌های کشور در سطوح خوبی قرار گرفته‌اند.

یوسفی خاطرنشان کرد: با وجود جایگاه مطلوب پتروشیمی در کشور، اگر پالایشگاهی مانند اصفهان همواره ارتقا می‌یافت یا به‌روزرسانی می‌شد و سیستم جذب کارمند از طریق استارت‌آپ در آن وجود می‌داشت، شاید کمتر با معضل اشتغال فارغ‌التحصیلان این شهر مواجه می‌بودیم.

کد خبر 628619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.