دومین کاروان هنری «روایت حبیب» به شیراز رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شیراز سومین حرم اهل اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی میزبان دومین رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» است و آئین پایانی این برنامه با عنوان «شب‌خاطره» در تالار حافظ، ادای احترامی به روح ملکوتی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا قانعی با اشاره به میزبانی شیراز از دومین رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها، برگزاری «کارگاه نقاشی خط» است که با حضور سعید نقاشیان از نام‌آوران ملی این عرصه و با حضور اساتید و هنرمندان توانمند استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در «رویداد حبیب» برنامه‌های مهمی به «ادبیات داستانی» اختصاص یافته که عمده این رویدادها با حضور سارا عرفانی نویسنده جوان ادبیات انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد و بخشی نیز به کارگاه‌های آموزشی اختصاص خواهد داشت.

قانعی کارگاه‌های آموزشی «روایت نویسی» برای فعالان حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی و آموزش روایت نویسی برای نوجوانان را فعالیت‌های آموزشی این رویداد خواند و تصریح کرد: در کنار این برنامه‌های آموزشی قرار است نشست نقد کتاب «ایمان مریم» با حضور سارا عرفانی و بیژن کیا برگزار شود.

به گفته وی، «نشست پاورقی» نیز به نقد و گفتگو درباره کتاب‌های «حافظ دل‌ها» تولید دفتر تاریخ شفاهی شیراز و «قاف» از آثار منتشر شده توسط انتشارات انقلاب اسلامی اختصاص دارد و با حضور سارا عرفانی، ساجده تقی زاده و هاشم کرونی برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ادامه داد: علاوه بر اختصاص یک کارگاه آموزشی روایت نویسی نوجوان دو برنامه اختصاصی «حبیبانه» در مدارس شیراز و چهار نوبت همایش «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در تالار معلم شیراز، به گروه سنی مربوطه اختصاص خواهد یافت.

قانعی آئین بزرگ «شب خاطره» در تالار حافظ را مهم‌ترین برنامه این کاروان در شیراز دانست و گفت: عصر روز هفتم دی‌ماه سال جاری تالار حافظ شیراز میزبان جمعی از بزرگان ملی و استانی عرصه ایثار و هنرمندان نام‌آور کشور است.

بنابراین گزارش، دستگاه‌های مختلفی از جمله؛ سازمان بسیج مداحان استان، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان، قرارگاه جهاد فرهنگی سپاه استان، سازمان بسیج رسانه استان، سازمان فضای مجازی بسیج استان، بسیج صدا و سیمای استان، روابط عمومی سپاه استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، کنگره سرداران و پانزده هزار شهید استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در اجرای این برنامه مشارکت و همراهی دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 628609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.