مشاغل مرتبط با ورزش و تفریحات سالم هنوز حرف اول را در دنیا می‌زنند

وزیر ورزش و جوانان در ششمین نشست آموزشی مدیران و موسسان باشگاه های ورزشی استان تهران گفت: در بین ده شغل برتر دنیا، مشاغل مرتبط با ورزش و تفریحات سالم هنوز حرف اول را می‌زنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، در این نشست که با حضور علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان برگزار شد، سیدحمید سجادی توجه به ابعاد و شرایط مختلف توسعه ورزش در دنیا را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: به عنوان وزیر ورزش و جوانان به همه کشور اعم از مناطق محروم و کم برخوردار و پر برخوردار، سواحلی و خشک سر زده‌ام، اما در کنار این سفرها برای پویایی هرچه بیشتر ورزش و اجرایی شدن برنامه‌ها، عشق و علاقه، مدیریت و احساس مسئولیت نیز نیاز است، چرا که همه ظرفیت‌ها را در یک‌جای مقدس، ارزشمند، بسیار مفید و کارآمد به نام ورزش گردهم آورده‌ایم و باید این بخش به بالندگی برسد.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که در بین ده شغل برتر دنیا، مشاغل مرتبط با ورزش و تفریحات سالم هنوز حرف اول را می‌زنند؛ پرطرفدار و پردرآمد هستند، پس چرا ما باید نگران باشیم که اگر یک باشگاهی را راه‌اندازی می‌کنیم، آیا سرمایه ما بازمی‌گردد و یا چندساله بازمی‌گردد؟

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برگزاری این نوع جلسات باعث بروز شدن می‌شود، افزود: دولت به‌دنبال هوشمندسازی سامانه‌های کسب‌وکار است و یک تکلیف قانونی است و مورد تأکید رئیس‌جمهور هم هست. با اعتقاد در این دوره‌ها حضور پیدا کرده و با سامانه‌ها کار کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تغییرو تحولات در دنیای ورزش اشاره کرد و گفت: کارهای بزرگی در ورزش دنیا در حال اتفاق افتادن است و ما نباید جا بمانیم. یکی از انها موضوع باشگاه‌داری و در مکان‌های ورزشی، در طراحی‌ها و در زمان‌بندی ها است.

سجادی در ادامه سخنانش مخاطب شناسی برای برنامه‌ریزی در امر باشگاه‌داری را بسیار مهم دانست و توضیح داد: این مهم کمک به جذب و ترغیب علاقمندان به ورزش می‌شود ضمن اینکه ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور نیز در اجرایی شدن برنامه‌ها و اهداف تبیین شده ورزش کشور موفق تر عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت بخش خصوص برای مشارکت بخش‌های مختلف ورزش به ویژه ساخت و سازها اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند در کنار دولت برای توسعه زیر ساخت‌ها حضور داشته و به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان با توضیح این مطلب که طبق قوانین از بودجه دولت نمی‌توانیم هزینه‌ی اماکن ورزشی یا ورزش حرفه‌ای را پرداخت کنیم، تاکید کرد: لازم به یادآوری است که در بودجه‌های تخصیصی به ادارات کل و فدراسیون‌ها باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت به منظور تکمیل مکان‌های ورزشی و پروژه‌های نیمه‌تمام، گفت: پس از اتمام پروژه‌ها یا باید آنها واگذار کرده و حتی اگر مالکیت را نخواستند، به‌طور بلندمدت اجاره بدهیم. ان‌شاءالله با مدیریت خوب شما این فضاها تقویت و کسب‌وکار رونق گرفته، استعدادها شناسایی شوند و با کمک شما به مردم بهترین خدمات را ارائه بدهیم.

در بخش دیگری از این نشست، علی جوادی مدیرکل هم با بیان اینکه جلسات دوره‌ای آموزشی برای ششمین بار با هدف هم افزایی و خدمت رسانی بهتر به مردم در جهت جذب مخاطبان و جهت گیری مناسب باشگاه‌ها در اجرای وظایف خود تشکیل شده، گفت: مطمئن هستم که این جلسات نتایج خوبی را در برخواهد داشت.

در ششمین نشست آموزشی مدیران و موسسان باشگاه‌های ورزشی استان تهران در جهت هم افزایی بیشتر، طرح تدریس ۵ بخش در دستور کار قرار گرفت و تدریس و آموزش مدیریت توسط جوادی مدیرکل انجام شد. همچنین در این دوره مباحثی چون مسائل مالی، مدیریت باشگاه‌ها، مباحث حقوقی، نظارت، حراست و نحوه تمدید و صدور مجوز، آموزش و تدریس شد

کد خبر 628573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.