سنای آمریکا با توقیف دارایی‌های روسیه برای تامین مالی اوکراین موافقت کرد

نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه سنای ایالات متحده از اصلاحیه لایحه هزینه‌های فدرال ۲۰۲۳ حمایت کرده است در توییتر نوشت که این اصلاحیه امکان توقیف دارایی‌های مسدود شده روسیه را برای کمک به تامین مالی دفاع اوکراین در جنگ علیه این کشور فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از رسانه‌های محلی اوکراین، به گفته این نماینده کنگره، مجلس نمایندگان روز جمعه باید به این لایحه رای دهد تا به میز جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برسد تا در صورت موافقت او به قانون تبدیل شود.

سناتور لیندسی گراهام که این اصلاحیه را مطرح کرده است، گفت: این اصلاحیه به وزارت دادگستری امکان می‌دهد که از طریق وزیر امورخارجه، درآمد حاصل از دارایی‌های توقیف شده الیگارشی‌های روسی یا سایر نهادهای تحریم شده را به مردم اوکراین منتقل کند.

وی افزود: این یک موهبت الهی برای مردم رنج کشیده اوکراین، عامل کاهش فشار مالیات بر دوش مالیات‌دهندگان آمریکایی و یک خبر بد برای الیگارشی‌های روسی خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین و با امید تقویت توان دفاعی اوکراین با ادامه حمایت آمریکایی‌ها از جنگ به این کشور سفر کرد و در نشستی با اعضای کنگره متشکل از نمایندگان و سناتورها برای آن‌ها سخنرانی کرد.

وی با ادعای اینکه اوکراین برای استقلال و آزادی می‌جنگند، از آمریکا خواست تا حمایت خود از این کشور در جنگ را ادامه دهد.

زلنسکی در ادامه تلاش برای راضی کردن اعضای کنگره به ادامه حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین گفت: شما با این پول به یک نیازمند کمک نمی‌کنید بلکه این یک سرمایه‌گذاری برای تامین امنیت جهانی و دموکراسی است که ما آن را مسئولانه به کار می‌گیریم.

کد خبر 628552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.