آیا عمر سری گلکسی A7X به پایان می‌رسد؟

به تازگی شاهد انتشار گزارشی هستیم که خبر از پایان عمر سری گلکسی A7x داده و به نظر می‌آید که گلکسی A73 آخرین گوشی در این سری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معرفی تبلت لنوو تب M9، نخستین نمایشگر E-ink خمیده، انتشار هوش‌مصنوعی Point-E، مادربرد جدید MSI، آیا عمر سری گلکسی A7X به پایان می‌رسد؟ و افشای مشخصات گوشی وان پلاس ۱۱ جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

معرفی تبلت لنوو تب M9

شرکت لنوو پیش از شروع نمایشگاه CES 2023، شروع به رونمایی از محصولاتش کرده است. یکی از این محصولات، تبلت مقرون‌به‌صرفه لنوو Tab M9 است که از نمایشگر ۹ اینچی IPS LCD بهره می‌برد. این تبلت لنوو در فصل دوم ۲۰۲۳ از راه می‌رسد و ۳۴۴ گرم وزن دارد. با توجه به مشخصات فنی، با محصولی روبه‌رو هستیم که بیشتر برای کارهای پایه مانند وبگردی، تماشای فیلم و انجام کارهای روزمره مناسب است و نمی‌توان برای انجام کارهای سنگین مانند اجرای بازی‌های باکیفیت روی آن حساب باز کرد.

این تبلت لنوو به تراشه مدیاتک هلیو G80 مجهز شده که برای کارهای سبک مناسب است. این دستگاه در بالاترین نسخه از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که برای یک تبلت پایین‌رده مناسب محسوب می‌شود. بنابر ادعای لنوو، تبلت Tab M9 می‌تواند تا ۱۳ ساعت شارژدهی داشته باشد و این میزان شارژدهی را مدیون یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. لنوو برای این محصولش یک نمایشگر ۹ اینچی IPS LCD در نظر گرفته است که رزولوشن ۱۳۴۰ در ۸۰۰ پیکسل دارد که با توجه به محدوده قیمتی‌اش، منطقی به‌نظر می‌رسد.

نخستین نمایشگر E-ink خمیده

شرکت چینی Dasung اولین نمایشگر خمیده E-Ink دنیا را با نام Paperlike U معرفی کرد. این نمایشگر دارای وضوح فول اچ‌دی 3K و نسبت تصویر ۱۶:۹ بوده و گزینه بسیار مناسبی برای رایانه‌های شخصی است. نمایشگر Paperlike U با انحنای 4000R طوری طراحی شده تا بهترین حالت را برای چشمان کاربر ایجاد کند و یک تجربه غنی به وی دست دهد. بدنه این دستگاه تماماً از جنس آلومینیوم بوده و وزن آن فقط ۳.۳ کیلوگرم است که آن را سبک‌تر از اکثر مانیتورهای گیمینگ می‌کند. ضخامت این نمایشگر هشت میلی‌متر است و پنل پشت آن از یک صفحه فلزی با استفاده از پروسه Unibody ساخته شده است که منجر به ظاهر بسیار ظریفی برای آن شده است.

نمایشگر Paperlike U از فناوری Turbo ink شرکت Dasung بهره می‌برد. این فناوری در طول یک دهه گذشته بهبودهای زیادی یافته و می‌تواند نرخ‌های نوسازی بسیار بالایی در نمایشگر E-Ink ایجاد کند. نمایشگر جدید Dasung برای اهداف مختلفی کاربرد خواهد داشت که شامل خواندن، وب‌گردی، ویرایش اسناد، کد نویسی، تماشای ویدئو و برگزاری کلاس‌های آنلاین می‌شوند.

انتشار هوش‌مصنوعی Point-E

مدل هوش مصنوعی Point-E می‌تواند براساس داده‌های کاربران که شامل متن و تصویر می‌شود، مدل‌های سه‌بعدی (به‌شکل ابر نقاط) تولید کند. استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران آن است و بیشتر با معرفی مدل DALL-E که متن را به تصویر تبدیل می‌کند، شناخته می‌شود، از انتشار جدیدترین مولد تصویرسازی خود با نام POINT-E خبر داد که می‌تواند براساس پیام‌های متنی کاربران، مدل‌های سه‌بعدی (به‌شکل ابر نقاط) تولید کند. درحالی‌که سیستم‌های موجود مانند DreamFusion گوگل برای تولید تصاویر خود معمولاً به چندین ساعت زمان و GPU نیاز دارند، Point-E کار خود را تنها با یک GPU و فقط در یک یا دو دقیقه انجام می‌دهد.

مدل‌سازی سه‌بعدی در صنایع و برنامه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلوه‌های CGI فیلم‌های پرفروش مدرن، بازی‌های ویدئویی، VR و AR، مأموریت‌های نقشه‌برداری دهانه ماه ناسا و همچنین دیدگاه متا برای متاورس، همگی به قابلیت‌های مدل‌سازی سه‌بعدی وابسته هستند. بااین‌حال، حتی با وجود تلاش انویدیا برای خودکارسازی تولید اشیا و برنامه موبایل RealityCapture اپیک گیمز که به کاربران اجازه می‌دهد با گوشی iOS خود، اشیا دنیای واقعی را به‌عنوان تصاویر سه‌بعدی اسکن کنند، ایجاد تصاویر سه‌بعدی فوتورئالیستی همچنان یک فرآیند زمان‌بر است.

مادربرد جدید MSI

شرکت MSI مادربرد بسیار کوچک H610TI-S01 از خانواده PRO را معرفی کرده است که می‌تواند علی‌رغم اندازه بسیار کوچک خود، از پردازنده‌های نسل دوازده و نسل سیزده اینتل پشتیبانی کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به درگاه نصب حافظه M.2 و قابلیت پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز اشاره کرد. شرکت MSI یک مادربرد بسیار کوچک از خانواده Mini-ITX تولید کرده است که علی‌رغم ابعاد بسیار کم می‌تواند از پردازنده‌های قدرتمند نسل دوازده و نسل سیزده اینتل به‌راحتی پشتیبانی کند.

این مادربرد با ابعاد ۱۷ سانتی‌متر در ۱۷ سانتی‌متر (۶.۷ اینچ در ۶.۷ اینچ) ساخته شده و تنها با استفاده از یک آداپتور برق ۱۹ ولت DC می‌تواند کار کند. نکته جالب آن است که با وجود ابعاد بسیار کوچک، درگاه‌های خروجی متعددی از جمله پورت DP، پورت HDMI و USB برای آن در نظر گرفته شده است؛ این مادربرد جدید MSI H610 Mini-ITX از حافظه‌های رم DDR4 با سرعت ۲۱۳۳ مگاهرتز تا ۳۲۰۰ مگاهرتز در پیکربندی دو اسلات پشتیبانی کرده و می‌توان تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم بر روی آن نصب کرد.

آیا عمر سری گلکسی A7X به پایان می‌رسد؟

به تازگی شاهد انتشار گزارشی هستیم که خبر از پایان عمر سری گلکسی A7x داده و به نظر می‌آید که گلکسی A73 آخرین گوشی در این سری خواهد بود. محصولات میان رده و مقرون به صرفه سامسونگ که در سری گلکسی A جا می‌گیرند از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و در سال‌های اخیر، پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ متعلق به سری A5x بوده‌اند، اما این گوشی‌ها، از نظر مشخصات سخت افزاری در بالاترین رده سری گلکسی A قرار نداشتند و هر سال شاهد عرضه سری گلکسی A7x با سخت افزار بهتر و قیمتی بالاتر نیز بودیم.

با توجه به شواهد فعلی امکان دارد که دوران گوشی‌های گلکسی A7x به پایان رسیده باشد و سامسونگ گلکسی A73، آخرین گوشی در این سری محسوب شود. این امر باعث شده که در نسل بعدی میان رده‌های سامسونگ، گوشی گلکسی A54 که طرفداران بسیاری خواهد داشت؛ از نظر مشخصات سخت افزاری نیز در بالاترین رده این سری قرار گیرد.

افشای مشخصات گوشی وان پلاس ۱۱

وان‌پلاس ۱۱ که با شناسه مدل PBH110 شناخته می‌شود اخیراً در فهرست معیار آنتوتو نیز رؤیت شد و امتیاز بالای ۱.۳ میلیون را ثبت کرد. اکنون TENAA نیز مشخصات این گوشی هوشمند را در وب‌سایت خود فهرست کرده است. براساس اطلاعات جدید به‌دست آمده از TENAA، وان‌پلاس ۱۱ به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی QHD پلاس با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد. این محصول همچنین از تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس ۳.۱۸ گیگاهرتز بهره خواهد برد که احتمالاً Snapdragon 8 Gen 2 است.

کد خبر 628539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.