موشک‌های مافوق صوت روسیه از پدافند اوکراین عبور می‌کنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: کشورهای غرب از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، هزاران تسلیحات نظامی را راهی اوکراین کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از آمار تسلیحات نظامی ارسال‌شده از سوی کشورهای غربی به اوکراین از ابتدای درگیری نظامی میان کیِف و مسکو گفت.

والری گراسیموف اظهار کرد: غرب از آغاز عملیات ویژه روسیه، بیش از ۳۵۰ تانک، ۷۰۰ سامانه توپخانه، ۱۰۰ سامانه پرتاب موشک چندگانه، ۳۰ بالگرد و دست‌کم پنج هزار هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در ادامه با اشاره به توانمندی‌های نظامی این کشور در نبرد با کیِف تاکید کرد: موشک مافوق صوت کینژال روسیه دربرابر پدافند هوایی اوکراین آسیب‌ناپذیر است.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آن‌ها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کیِف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، درنتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

منبع: مهر
کد خبر 628512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.