افزایش عرضه خودرو در کشور

وزیر صمت گفت: افرادی که مایل به خریدوفروش خودروی دست اول و دست دوم هستند، باید مبنای قیمت را بورس کالا بدانند.

به گزارش ایمنا، سید رضا فاطمی امین امروز پنجشنبه یکم دی‌، در جریان سفر خود به تبریز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو نوع قیمت خودرو در کشور داریم، قیمت خودرویی که از کارخانه عرضه می‌شود و قیمت خودرو در بازار.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت خودرو طی مدت اخیر به قیمت بازاری آن مربوط است، افزود: دلیل تلاطم این بازار نیز به ناهماهنگی و نبود تعادل بین عرضه و تقاضای خودرو مربوط است. اکنون خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است که نباید می‌شد.

وی با اشاره به ارتباط بین افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت خودرو در بازار ادامه داد: کمبود عرضه در زمینه خودرو وجود دارد و قیمت‌های این بازار نیز از دلار تاثیرپذیر است. در سال‌های گذشته نیز، هر وقت قیمت دلار افزایش یافته، قیمت خودرو هم افزایش یافته است، اما این وضعیت باید درمان شود.

فاطمی امین گفت: درمان وضعیت بازار خودرو، افزایش عرضه است که روند افزایش عرضه خودرو نیز در کشور به‌صورت مناسبی طی می‌شود. تا آذر سال جاری به اندازه کل سال گذشته، خودرو تولید شده است.

وی از آغاز واردات خودرو و عرضه گسترده آن (به‌زودی) خبر داد.

فاطمی امین همچنین بعضی قیمت‌های مطرح‌شده در بازار خودرو را نوعی قیمت‌سازی عنوان کرد و گفت: یکی از معیارهای خوب برای کنترل این وضعیت هم می‌تواند بورس کالا باشد. قیمت خودرو در بورس کالا ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون کمتر از قیمت بازار است.

وزیر صمت تاکید کرد: افرادی که مایل به خریدوفروش خودروی دست اول و دست دوم هستند، باید مبنای قیمت را بورس کالا بدانند.

منبع: ایسنا

کد خبر 628495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.